Üye değil misiniz? Hemen kaydolun!
Üyelik Aç  


Konuyu Okuyanlar:
1 Ziyaretçi

 
Alduin'in Duvarı - Bir Kehanetin Gelişimi

#1
Skyrim'deki Alduin's Wall hepimizin dikkatini çekmiştir. Üzerindeki şekiller, tasvirler dahası duvarın önemi dikkate haizdir. Duvardaki semboller Alduin'in döneceği kehanetini adım adım açıklamaktadır. Ve kehanetler gerçekleştiğinde -ki Skyrim oyununa bu kehanetler gerçekleşmiş halde başlıyor- Alduin Tamriel'e geri gelecektir. Binlerce yıl Tamriel'da kanat çırpmayan, Akavir kıtasında bulunan ejderhalar nihayetinde halkların karasına gelmiştir. Bakalım bu kehanetler nelermiş biraz detaya inelim ve Skyrim'in gizemlerine ışık tutalım. (Yazıdaki bazı terimler vikide olanlar linklenmiştir)

Duvar Akavir işlemesiyle yapılmıştır. Yapımı İkinci Çağ'ın öncesine uzanmaktadır. 1. Çağ 2812 yılında II. Reman duvarın yapımına izin vermiştir. Yapılmasına neden olan durumlara gelelim. Akavir'deki halklar Tamriel'i işgal ediyorlardı ve Reman'ın döneminde bu istilacılar mağlup edilmiş, esirlere yaşama şansı verilmiştir. Yaşamak isteyenler bizzat imparatorun özel muhafız birliği Dragonguard -sonrasında Blades adını alacaktır- olarak adlandırılmış ve hayatta kalmıştır. Esirlerden muhafız birliği oluşturulma sebebi bu askerlerin çok iyi yetiştirilmiş olması ve üstün savaş yeteneklerine sahip olmasıdır. Velhasılı kelam aradan yıllar geçer ve Tamriel'da kalan Akavir kökenli Dragonguard'lar kendilerine öğretilen kehaneti unutmamak için bunu yazıya geçirmeye karar vermişlerdir ve Alduin'in Duvarını yapmışlardır. Alduin adındaki ejderha kaçınılmaz bir şekilde Tamriel'e gelecektir ve duvarda bunu haber vermektedir. Duvardaki kehanetler birer birer gerçekleştiğinde nihayetinde Alduin devreye girecek ve kehanet sonlanacaktır. Dragonguard'lar bu duvarı sonraki nesillere bıraktıkları çok değerli bir hazine olarak görürler. 6 yılda duvarın inşası tamamlanır. II Reman resmen duvarı ziyaret eder ve buraya bir tapınak yapılmasını emreder. Sky Haven Temple adını alacak olan bu tapınak asırlar sonra unutulacak ve bir masal unsuru olarak hatırlanacaktır.

Skyrim'e başladığınızda Esbern ve Delphine ile beraber bu tapınağı aramaya koyulacaksınız. Tapınak bulmacalarla kilitlenmiş ve korunmuştur. Tapınağa girdiğinizde ise duvarda yazan kehanetin gerçekleştiğini öğrenmiş olacaksınız...

Şimdi gelelim bu kehanetlerin neler olduklarına.

Yıkım

resim

Binlerce yıl önce, henüz tarihin  kayıt altına alınmadığı dönemde ejderhalar ile insanlar arasında savaş yaşanacaktır. İnsanlar bu savaşı kaybedecek, soyları perişan olacaktır. Bazı insanlar korkunun etkisiyle karanlıklara sinecek fakat içlerindeki o ejderha korkusu ebediyete kadar kalacaktır. İlk kez burada Alduin'in, World Eater olduğu tasvir edilmiştir.


Alduin'in Bertaraf Edilmesi

resim

Duvarın orta noktasında Alduin'in bir zamanlar yenildiği gösterilmektedir. İnsanlığın cesareti Alduin'in gücünden üstün gelmiş ve onu mağlup etmeyi başarmıştır. Hakon One-Eye, Felldir the Old, Gormlait Golden-Hilt üçlüsü Thu'um gücünü kullanarak Alduin'i yenmiştir.


The Staff of Chaos

resim

Elder Scrolls oyunlarında gerçekleşen ilk kehanettir. Arena oyununda Staff of Chaos, Imperial Battlemage Jagar Tharn bu asayı VII. Uriel Septim'i Oblivion'a hapsetmek ve kıtaya hükmetmek için kullandı. Fakat asa sekiz parçaya ayrıldı ve bir daha tamir edilemedi, Jagar Tharn kendi sonunu hazırlamış oldu.


Numidium ve Batı'da Karmaşa

resim

Numidium'un dönüşü kehanetin bir başka gelişmesidir. Daggerfall oyununda pirinç golem Numidium geri dönmüştür. Bir zamanlar Tiber Septim tarafından Tamriel'e hükmetmek için kullanılan ve Dwemer'lar tarafından icat edilen bu devasa yaratık Daggerfall'da ortaya çıkmıştır. Batıda yani Ilıac Bay'deki karmaşa Numidium'a sahip olanın galibiyetiyle sonuçlanacaktır. (Warp in the West)


Red Mountain Felaketi

resim

Morrowind'in üç kutsanmış tanrılarının düşüşünü tanımlar. Üç Dunmer tanrısı; Vivec, Almalexia ve Sotha Sil ölümsüzlüklerini Lorkhan'ın kalbinden kazanmıştır. Sonrasında kalp Neravarine tarafından tahrip edildi ve bu üçlü ölümsüzlüklerini kaybettiler. Vivec'in kaybolmasıyla Ministry of Truth dengesini kaybetti. Burası uçan bir hapishanedir. Dengesini kaybetmesiyle Vivec Şehrinin üzerine düşer, şehir tamamen yok olur ve Red Mountain'ın patlamasına sebep olur. Dağın lav ve kül püskürmesiyle tüm Vvardenfel küller altında kalır, Dark Elfler Skyrim veya Solstheim'e kaçar geride kalanlar kül yığınları altında canını verir. Morrowind'in tamamı küle gömülür hayat yok olma seviyesine gelir.

Oblivion Krizi

resim

VII. Uriel Septim'in ölümüyle kıta kaosa sürüklenir. Bu kehanette geçenler dördüncü oyunda yaşanmıştır. İmparatorun bilinmeyen veliahtı Martin Septim sayesinde Kvatch şehri yok olmanın eşiğinden dönmüştür. Açılan Oblivion kapıları Cyrodiil'e felaket getirmiştir. Fakat Martin Septim bu kapıları kapatmayı başarmıştır fakat kendi hayatını da kaybetmiştir. Septim soyu sona ermiş imparatorluk iyiden iyiye dağılmaya başlamıştır. Kehanetlerin çoğu gerçekleşmiş oldu. Aynı zamanda "and the White Tower falls" sözüyle White Gold-Tower'ın düşüşü, yani İmparatorluğun düşüşü kastedilmiştir. (Oblivion Krizi)


Skyrim İç Savaşı

resim

Alduin'in kıtaya geleceğini haber veren kehanetin son aşamasıdır. Beşinci oyun Skyrim'de High King Torygg, Ulfric Stormcloak tarafından öldürülür. Bölgede High King yoktur ve kaos başlar. İç savaş artık başlamıştır, kardeşin kardeşini öldürdüğü zaman başlamış oldu. Septim Hanedanının çöküşünden bu yana 200 yıldır yozlaşmaya başlayan İmparatorluktan ayrılmak isteyen Kuzeyin çocukları kendi yönetimlerini kurmak istemektedir. Skyrim'deki bazı Nordlar ayrılığı savunurken bazıları İmparatorluktan yanadır. Kardeş katli başlamıştır.


Dragonborn

resim

Kehanet her ne kadar felaketlerle dolu olsada bir umut ışığı parlamaktadır; Dragonborn! Ejderhalar kadar güçlü olan bu yetenekli savaşçı Alduin'e meydan okuyacak ve dünyanın korunmasına önderlik edecektir. Tasvir'de Dragonborn, Blades'lerin giydiği Akavir tipi zırh giymektedir. Blades örgütü Dragonborn'un hemen arkasında saf tutmaktadır, onlar Dragonborn soyunu koruyacaklarına dair ant içmişlerdir ve şimdi dağılmalarına karşın geriye kalan üyeleri bu yeminlerini yerine getirmek için uğraşmaktadır.


Okumuş olduğunuz üzere Skyrim bir önceki oyunun devam oyunu değil "serinin devam oyunudur." Burada anlatılanlar, kehanetlerin oluşumu oyunun çıkmasından hemen önce oluşturulmuş anlatımlar değildir. Aksine serinin hayat bulduğu 1994 yılından bu yana her oyunla beraber yaşanan gelişmelerdir. Denilebilir ki lore ekibi bu oyunun hikayesini 19 yıl öncesinden oluşturmuştur... İşte Skyrim'in neden dünyanın gelmiş geçmiş bir numaralı RPG oyunu olduğuna dair sadece ufak bir örneği okudunuz az önce....

resim
Cevapla

#2
Ben kehanetdeki gibi akaviri blade zırhıyla geziyorum ne tesadüf kehanet cidden doğru sanırım.
Ara
Cevapla