Üye değil misiniz? Hemen kaydolun!
Üyelik Aç  


Konuyu Okuyanlar:
1 Ziyaretçi

 
An Elder Scrolls Legend: Battlespire geliştirilme süreci

#1
BS-misc-Development_Team.jpg

Battlespire geliştirici ekibi:

  1. Mark Jones - Grafik sanatçısı
  2. Landon Montgomery
  3. Julian LeFay - Baş programcı
  4. Richard Guy - Tasarım ve Diyalgolar
  5. Marvin Herbold - Programcı
  6. Gary Noonan - Grafik sanatçısı
  7. Ken Rolston - Baş tasarımcı
  8. Louise Sandoval - Grafiker

Daggerfall yayınlandıktan sonra, ekip üç farklı oyun üzerinde birden çalışmaya başladı: Battlespire, Redguard ve Morrowind. Battlespire'ın ismi ilk başta Dungeon of Daggerfall: Battlespire olacaktı. Daggerfall'un bir ek paketi olması planlanan Battlespire, Bethesda'nın "Daggerfall'un en iyi kısmı" olarak nitelendirdiği zindan keşfi üzerine bir oyun olacaktı. Serinin daha önceki oyunlarına göre daha az kapsamlı ve çarpıcı bölüm tasarımlarına sahipti. Ayrıca serinin ilk multiplayer moduna sahip oyunu olma ünvanına da sahip. Geliştirmenin son safhalarında Morrowind askıya alındı ve çalışanlar Battlespire ve Redguard'a yönlendirildi. Daha sonrada oyunun bağımsız bir oyun olması istendi ve An Elder Scrolls Legend: Battlespire olarak satışa çıktı.

Battlespire'ın E3 1997 fragmanı:






UESP'in Mark Jones ile yaptığı röportajda kendisi oyun hakkında şöyle bahsediyor:

UESP: "Battlespire 8 kişilik küçük bir grup tarafından geliştirildi. Bu kadar küçük bir takımla, böyle bir oyun geliştiriken yaşadığınız deneyimleri bizlere aktarabilir misiniz?"

Mark Jones: "Evet, eski güzel Battlespire. Kendi türünün sonuncusu. 3D/2D karışımı bir şeydi. Bu oyun için bir sürü poligon oluşturdum. Bir çok detay, bir sürü akıcı animasyon (Evet, o zamanlar akıcı olduğunu düşünüyordum!) ve daha sonra oyuna uygun hale getirebilmek için birazını kesmek zorunda kaldık. Oluşturulan sprite'lar büyük ve çok fazla animasyona sahip olunca çok fazla bellek kullanıyorlardı. Son sürüm tam istediğim gibi olamadı. Yine de küçük bir grup olarak oyuna aktarmamız gereken daha çok şey vardı. Daggerfall'un çıkışından sonra çok aceleye geldi. Ken Rolston ve Gary Noonan ile bunun üzerinde çok çalışmamız gerekti. Bir sürü çay içtim, bir sürü tost ve naneli şeker yedim."


Ayrıca başlangıçta oyunun 3dfx kartlara destek vereceği açıklanmıştı ve öyle de reklamı yapılmıştı. Fakat 3dfx kartların bellek yetersizliği yüzünden daha gelişmiş animasyonlar eklemekten vazgeçmek zorunda kaldılar. Eğer bu desteği vermek için zorlasalardı, oyunu kabul edilebilir akıcılıkta çalıştırabilmek için başka kısımlardan büyük fedakarlıklar yapılması gerekecekti. Oyun motoru olarak da yine XnGine kullanıldı.

Oyuna ait bazı consept art çalışmaları ve eski ekran görüntüleri:

Jq9rZo.gif  zaZvj6.gif  3v5BO2.gif

R1ALg6.gif  OVbnvQ.jpg  77JEpY.jpg

WgzAX2.jpg  pXAq5m.jpg

Yqy2pZ.gif  advJpQ.gif  Pnd4A5.gif

resim  resim




Kaynak: 
http://www.uesp.net/wiki/General:Mark_Jones_Interview
              http://www.uesp.net/wiki/Battlespire:Development_Team
              https://en.wikipedia.org/wiki/An_Elder_S...attlespire
              https://www.betaarchive.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=16245&start=25
              https://web.archive.org/web/201107110727...eview.html

Serinin diğer oyunlarının geliştirilme süreçleri:
Arena: http://www.elderscrollsturk.com/konu-tes...#pid133821
Daggerfall: http://www.elderscrollsturk.com/konu-tes...#pid134007
Redguard: http://www.elderscrollsturk.com/konu-tes...ureci.html
Morrowind: http://www.elderscrollsturk.com/konu-tes...ureci.html
[+] Darkdeep isimli üyenin iletisini 11 üye beğendi
Cevapla

#2
Eline sağlık. Morrowind'i sabırsızlıkla bekliyorum Smile
[+] Diist Kiin isimli üyenin iletisini 1 üye beğendi
Ara
Cevapla

#3
Bir ara forumda anket olmuş "En iyi hikaye hangisinde?" diye. Battlespire'a 8 oy mu ne gelmişti. Cheesy Onun dışında şu anki geliştirici ekip aynı mı bilmiyorum ama aynı değilse büyük bir kayıp olmuş. O ekip şimdiki donanımlarla harikalar yaratabilirdi. Birçok şey planlamışlar ama her seferinde bir aksaklık çıkmış. Hatta Daggerfall gelişim sürecinde Mark'ın 3D animasyonlardan vaz geçmeyip gizli gizli hazırlaması ve Julian ile Ted'i ikna etmesi buna bir örnek.
Ara
Cevapla

#4
(20.01.2017, Saat: 02:57)Newoooo Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Bir ara forumda anket olmuş "En iyi hikaye hangisinde?" diye. Battlespire'a 8 oy mu ne gelmişti. Cheesy Onun dışında şu anki geliştirici ekip aynı mı bilmiyorum ama aynı değilse büyük bir kayıp olmuş. O ekip şimdiki donanımlarla harikalar yaratabilirdi. Birçok şey planlamışlar ama her seferinde bir aksaklık çıkmış. Hatta Daggerfall gelişim sürecinde Mark'ın 3D animasyonlardan vaz geçmeyip gizli gizli hazırlaması ve Julian ile Ted'i ikna etmesi buna bir örnek.

Ekipdekilerin bazıları ayrılmış, bazıları hala duruyor. Mesela Ken Rolston Oblivion'dan sonra ayrılmış, Louise Sandoval Battlespire'dan sonra ayrılmış, Julian LeFay Morrowind'den sonra ayrılmış. Marvin Herbold sadece Battlespire'da çalışmış sanırsam. Mark Jones da sanırım Morrowind'den sonra ayrılmış. Gary Noonan Skyrim'de bile çalışmış ama.

Eski oyunların genelinde böyle. Donanım yetersizliği yüzünden birebir istenilen şey ortaya konulamıyor, değişikliğe gidilmek zorunda kalınılıyor vs.

Bu arada sıradaki yazı büyük ihtimalle Redguard olacak. Tarih sırasına göre gidiyorum Tongue  Ayrıca bu yazı diğerlerinden kısa oldu, çünkü çok az kaynak bulabildim. Bu oyun biraz arada kaynamış, basının ilgisini de diğerleri kadar pek çekememiş sanırsam.
Cevapla

#5
Herhalde tamamen 3D animasyonlara Redguard'da geçilmiş. Merakla bekliyorum.
Ara
Cevapla

#6
Eline sağlık, geliştirilme süreci serisini çok iyi yazıyorsun Smile
Ara
Cevapla

#7
Eline Sağlık hocam devamını bekliyoruz.
Ara
Cevapla



Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Elder Scrolls Legend: Battlespire - Hakkında bilgi GLADYAPRENSI 2 900 15.04.2016, Saat: 09:47
Son Yorum: GLADYAPRENSI
  Daedric Crescent Blade ve Battlespire Malkoçoğlu 1 2,028 16.02.2015, Saat: 12:23
Son Yorum: Grogi
  The Elder Scrolls Battlespire lordaryanx 4 2,303 12.09.2014, Saat: 11:08
Son Yorum: vatansever