Üye değil misiniz? Hemen kaydolun!
Üyelik Aç  


Konuyu Okuyanlar:
1 Ziyaretçi

 
Damage Mitigation Hesaplamak

#1
Selamlar . Bu konuda size yapılan atakların ne kadarını hasar olarak aldığınızı ve bu hesabın nasıl yapıldığını anlatmaya çalışacağım . Öncelikle Resist değerlerinin belli bir sınırı olduğunu bilmeniz gerek . Resistleri istediğiniz kadar yükseltebilirsiniz ancak belli bir yerden sonra size bir yararı olmayacaktır . ESO'da değerlere konulan bu tip sınırlara hard-cap diyoruz . Resistlerin de hard-cap'i 33000 dir . Bu da şu demek oluyor . 33000 Resist değerine ulaştıktan sonra ne kadar Resist'in olsa da aldığın hasarı düşüremezsin . Kısaca 33000 Resisti olan adamla 50000 Resisti olan adam aynı ataktan aynı hasarı alır .

Öncelikle 33000 Resistimiz olduktan sonra aldığımız hasar yarıya düşüyor . Resist değerleri bize en fazla %50 mitigation sağlayabilir yani .

Block yaparak da aldığımız hasarı yarıya indirebiliyoruz . Bu da %50 demektir .

Diğer pasiflerimizi de direk yazıyoruz yüzde şeklinde . Örnek olarak benim tank buildimde ne kadar hasar aldığımızı hesaplayalım :

33000 Resist : %50
Block : %50
DK pasif : %10
Absorb Magic : %8
One Hand/Shield pasif : %20
Footman : %12
Heroic Slash : %15 (bu bize yapılan hasarı azalttığı için bunu da mitigation olarak sayabiliriz.)

Şimdi bunları ondalık sayılar olarak yazmamız gerek . Ama burdaki yüzdeleri , mesela %10'u , 0,1 diye yazmıyoruz . Önce 100-10 : 90 diye hesaplayıp ; %90 sonucunu ondalık haliyle yazıyoruz . Bu da 0,9 demektir . Bu bulduğumuz değerleri yan yana koyup çarptığımız zaman çıkan sonuç , size yapılan atağın vereceği saf hasarın ne kadarının sizin canınıza yansıyacağını gösterir . Benim buildin mitigation değerini hesaplayalım mesela :

0,5 (33000 resist) x 0,5 (block) x 0,9 (dk pasifi) x 0,92 (absorb magic) x 0,8 (1h/s pasif) x 0,88 (footman) x 0,85 (heroic slash) : 0,12 .

0,12 değeri bana yapılan atağın saf hasarının %12'sinin benim canıma yansıdığını gösteriyor . Diğer bir deyişle bana yapılan atağın %88'ini yok sayıyorum .

Bu hesaplamayla setlerin size sağladığı mitigation değerini bulabilirsiniz . Şunu demek istiyorum . Mesela Footman %12 demesine rağmen aldığımız hasarı %12 azaltmıyor . Footman'den başlamışken onun bize verdiği mitigation değerini bulalım mesela . Footman dışındaki bütün etkileri hesaplayıp %12'den farkına baktığım zaman Footman'in bana verdiği % mitigation değerini öğrenebilirim .

0,5(33000 resist) x 0,5(block) x 0,9(dk pasifi) x 0,92(absorb magic) x 0,8(1h/s pasif) x 0,85(heroic slash) : 0,14

%14 almış oluyorum Footman kullanmazsam yani . Footman %12 demesine rağmen bize ancak %2 mitigation sağladı .

İşin biraz uç noktalarına bakalım bu kısımda . Burayı okumasanız da olur . Burda sadece zevk olsun diye oyunda yapılabilecek en yüksek mitigation değerini hesaplayacağım . Neden mi ? Gecenin bi yarısı canım sıkıldı zaten . İşim , gücüm yok ^^ . Evet , başlıyorum :

0,5 (33000 resist) x 0,5 (block) x 0,9 (DK pasif) x 0,92 (absorb magic) x 0,8 (1h/s pasif) x 0,88 (footman) x 0,85 (heroic slash) x 0,7 (nova) x 0,8 (standart of might) x 0,7 (veil of blades) x 0,92 (minor protection) x 0.94 (nord pasif) : 0,04

Bu hesap , bir DK'nın sahip olabileceği maksimum mitigation değeridir . %4 . Yani size 100k vuracak atağın 4k vurması demek bu ^^ .

Neyse arkadaşlar . Mitigation böyle hesaplanıyor . Umarım yeterince açık olmuştur ve işinize yarar . Eğer bir değişiklik olursa mekaniklerde , konuyu değişikliklere göre güncel tutmaya çalışacağım . Hepinize kolay gelsin .
Cevapla

#2
Biraz hortlatmış gibi olacağım ama bu işin matematik kısmı mantığa oturtulabilir. İnsanların çoğu matematiksel hesaplar gördüğünde sebeplerini bilemiyor, halbuki mantığı düşününce çok basit.

Verilen örnekte footman'in mitigation değeri %12. Footman damage'i %12 azaltıyor, ama hangi damage'i? Sadece kendisine ulaşan damage'i %12 azaltıyor. Eğer bir karakterde tek mitigation efekti Footman'den geliyorsa 100k hasarın 12k'sını yok sayar. Neden, çünkü bütün hasar başka bir faktör tarafından azaltılmadan footman'e ulaşır. 

%50 mitigation veren başka bir eşyanız var diyelim. Bu durumda bu eşya 100k'nın 50k'sını engeller. Geri kalan 50k footman'e ulaşır. Footman de %12 düşürerek 44k hasar yemenize yol açar. Aslında bu efektlerin sırası yer değiştirebilir, matematiğin güzelliği burada. Footman'e 100k ulaşır, %12 düşürerek 88k'ya azaltır, sonra %50 mitigation veren diğer efekt de 88k'yı 44k'ya düşürür. Gördüğünüz gibi önceden de 44k'ya ulaşmıştık.

ESO'nun hesap mantığı sırayla hesaplamaya dayanıyor sanırım. Önce bir efekt kendini gösteriyor, sonra diğeri son durum üzerinden değişiklik yapıyor. Etkiler toplanmayıp çarpılıyor bu yüzden. Şöyle bir genel formül çıkartılabilir:

damage mitigation(%) = 100 * (1 - e1) * (1 - e2) * (1 - e3) * .....

e1: effect 1
e2: effect 2
e3: effect 3
...

Not: Bu konudan geldim: Cheesy  http://www.elderscrollsturk.com/konu-mai...ecimi.html
Ara
Cevapla