Üye değil misiniz? Hemen kaydolun!
Üyelik Aç  


Konuyu Okuyanlar:
1 Ziyaretçi

 
[İnceleme] BioShock Infinite

#1
5d106l.png

Ken Levine ve Irrational Games'den mükemmel bir oyun daha... Bir yandan sonlanmasını istemeyeceğiniz diğer yandan ise ''sonunda ne olacak acaba'' diye merak etmekten kendinizi alamayacağınız, sonunu gördükten sonra, anlamadığınız kısımlar için size sayfalarca makale okutabilecek türde bir oyun bu... Oyun kelimesi yerine başyapıt desek daha doğru olur.

BioShock serisinin ilk iki oyununun hikayesi okyanusun dibindeki Rapture isimli bir şehirde geçiyordu. Rapture karanlık, kasvetli bir yerdi ve hareket alanınız kısıtlıydı. Oyunu oynarken gerilmenizi, yavaş ve temkinli adımlarla gitmenizi sağlayan en büyük unsurlardan biriydi Rapture. BioShock Infinite ise bu kasvetli ortama sahip Rapture yerine, uçan şehir Columbia'ya ev sahipliği yapıyor. Columbia bulutların üzerinde, adeta cennet gibi bir yer. Buhar gücü teknolojisi sayesinde havada duruyor. Oyun duyurulduğunda ben dahil birçok oyuncu Rapture gibi karanlık atmosferi olan bir şehirden, Columbia gibi masallarda anlatılan tarzda bir şehre geçmenin BioShock serisine uymayacağı görüşündeydi. Ama oyunu oynadıktan sonra endişelerimin boşa olduğunu gördüm.

Hazır Columbia'dan bahsetmişken, hikayeden de bahsedelim. Oyundaki ana karakterimiz Booker DeWitt. Booker, geçmişte yaşadığı olayların etkisiyle içki ve kumar batağına kaptırmış kendini. Kimsenin borçlanmak istemeyeceği insanlara borçlanan Booker'ın borçlarının silinmesi için Columbia'ya gidip Elizabeth isimli kızı New York'a götürmesi gerekmektedir. Eğer Elizabeth'i sağ salim New York'a götürebilirse borçları silinecektir. Hikaye basit gibi göründü değil mi? Kesinlikle değil. Öyle bir altyapısı, derinliği var ki, ağzınız açık kalır. Oyun zevkinizi baltalamak istemediğim için, gerisini anlatmadım. Bu basit gibi görünen hikaye, beklentilerinizi öyle bir seviyeye taşıyacak ki...

n73d1l.jpg

BioShock Infinite'deki silahlarımızın sayısı, önceki oyunlara göre artmış durumda. Fakat önceki oyunlar gibi her istediğiniz silahı yanınızda taşıyamıyorsunuz. İki silah taşıma hakkınız var. Ayrıca önceki oyunlardaki Plasmid'ler yerini Vigor'lara bırakmış. Silah taşıma kapasiteniz iki tane ile sınırlı olsa da, Vigor'ların tümüne sahipsiniz. Toplam 8 Vigor var. Hepsinin ayrı bir gücü var. Mesela bunlardan Possession herhangi bir makineyi veya düşmanı belli bir süre müttefiğiniz yaparken, Shock Jockey elektrik gücü sayesinde düşmanları çarpmaya ve nadir de olsa belli kapıları açabilmenizi sağlıyor.

Şehirdeki ulaşımı ve yakın dövüşlerinizi Sky-Hook adı verilen aletle yapıyorsunuz. Bu alet hem yakın dövüşlerde çok etkili, hem de Columbia'nın çevresini saran manyetik raylara tutunarak ulaşımı sağlıyor. Önceki oyunlardaki gibi belli bir alana kısılıp kalmıyorsunuz bu sayede. Birçok düşman üstünüze mi geliyor? Bazıları makinalı tüfekleriyle bazıları da keskin nişancı tüfekleriyle size nefes mi aldırmıyor? Sky-hook sayesinde rayları kullanarak keskin nişancıların yanına gidebilir, onları öldürdükten sonra az önce size rahatsızlık veren düşmanlarınızı tepeden avlayabilirsiniz. Oynanışın bu konuda özgür olması, çatışmaları çok zevkli kılıyor gerçekten.

Yapay zeka mükemmel olmasa bile, hiç kötü değil kesinlikle. Siz onlara ateş ederken siper alıyorlar, onları vurmayı başarırsanız pozisyonlarını değiştiriyorlar ve hatta eğer dar bir alanda çatışmaya girerseniz kimisi sağdan kimisi soldan gelerek sizi tuzağa düşürmeye çalışıyorlar. Oyunda önceki oyunlardaki Big Daddy kadar efsane bir karakter yok. O atmosferi, o korkuyu veremez hiçbiri. Ama Big Daddy'e en yakın düşmanımız Handyman. Bu robotumsu giysiye sahip insan müsvettesi, kürek gibi büyük elleriyle ve devasa cüssesiyle size çok kötü anlar yaşatabilir. Oyunda ilk karşılaştığınız an kaçmak isteyebilirsiniz bile.

Elizabeth'den bahsedelim biraz. Çoğu oyundaki yan karakterler gibi değil kendisi. Ayak bağı değil, resmen ilaç oluyor size. Çatışmada onu korumak zorunda kalmıyorsunuz çünkü saklanıyor. Olduğu yerde size yardımcı olabilecek şeyler arıyor ve bulunca atıyor. Vigor'larınızı çok kullandınız ve tuzunuz mu bitti? Elizabeth hemen tuz atıyor. Çatışmanız sırasında canınız mı azaldı, sağlık çantası atıyor. Merminiz bittiyse mermi atıyor. Kilitli bir kapı varsa kilidi açıyor. Özel gücü sayesinde açtığı yırtıklarla size orada olmayan bir şeyi getirebiliyor. İster siper olsun, ister müttefik bir makine olsun. Kendisi bir zarar değil aksine gereklilik. Size sağladığı yararları böyle kolayca saymak mümkün değil.

XvrGaR.jpg

Oyunun grafikleri ve renk paleti, atmosferle çok hoş bir uyum sağlamış. Optimizasyon çok iyi bir durumda. Oyun gayet stabil çalışıyor ve yüksek bir sistem istemiyor kesinlikle. Karakter seslendirmeleri mükemmel. Karakterlerin duygu ve düşüncelerinin, yaşanan olaylara göre değişmesinden sonraki ses tonunu çoğu oyunda bu kadar kaliteli göremedim. Müzikler de o an olan olaylara göre değişiyor. Bazı müzikler hüzünlü anlarda içinizi kan ağlatırken, bazıları ise aksiyon sahnelerinde Rambo'ya dönüşmenizi sağlıyor.

BioShock Infinite mükemmel hikayesi, karakterleri, seslendirmeleri, atmosferi, mekanikleriyle tam bir başyapıt olmuş. İncelemenin başında da dediğim gibi, oyunu bitirdikten sonra size sayfalarca makale okutabilecek bir oyun. Bu zamana kadar oynamadıysanız, çok şey kaçırmış olduğunuzu belirteyim. İnsan bu oyunu bir kez oynadıktan sonra oyunlardan çok daha kaliteli hikayeler bekliyor...



Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Disonored 2 İnceleme kekreee 25 869 17.02.2017, Saat: 06:39
Son Yorum: kekreee
  Bioshock İnfinite Season Pass Greed 1 219 03.01.2016, Saat: 05:59
Son Yorum: Maestro.
  [İnceleme] Wolfenstein: The New Order Sagittarius 4 364 03.07.2015, Saat: 03:05
Son Yorum: Indivitual
  [İnceleme] Middle-Earth: Shadow of Mordor Sagittarius 8 882 19.03.2015, Saat: 07:14
Son Yorum: Elensar
  İnceleme: Metro Last Light Greed 1 475 27.10.2014, Saat: 04:54
Son Yorum: Greed