Üye değil misiniz? Hemen kaydolun!
Üyelik Aç  


Konuyu Okuyanlar:
1 Ziyaretçi

 
[İnceleme] FarCry 3

#1
Yıl 2004. Crytek isimli firma, FarCry'ı sessiz sedasız bir şekilde piyasaya sürmüştü. Oyun, yapımcıların kendi ürettikleri oyun motoru olan CryEngine'yi kullanıyor, dağıtımını ise Ubisoft yapıyordu. Hiç beklenmemesine rağmen FarCry, ilk dört ayında 750.000 gibi bir satış rakamına ulaşarak, büyük başarıya imza atmıştı. Gözler Crytek'e çevrilmiş, oyuncular arasında seriye devamı ederler mi diye düşünceler hakim olmuştu. Fakat Ubisoft ve Crytek arasındaki anlaşmazlık sonucu, olay davalara kadar uzamış, ardından oyunun isim haklarını Ubisoft satın almıştı. Crytek ise Crysis isimli oyuna yönelmişti. Herkes merak içinde Ubisoft'un neler yapacağını tahmin etmeye çalışırken, 2008'de FarCry 2 piyasaya sürüldü. Tropik bir adadan, çöllere doğru düşen seri, onlarca yenilik denemesi ve büyük bir kısmının başarısız olması sebebebiyle, kötü eleştirilere maruz kalmış ve pek beğenilmemişti. Ama bu olay, bence çok iyi oldu. Çünkü, yapımcıların aklını başına getirdi ve yaptıkları hataları düzeltmeye itti. Evet, FarCry 3'den bahsediyorum.

FarCry 3, 29 Kasım 2012'de PC, XBOX 360 ve Playstation 3 için piyasaya sürüldü. Serinin en iyi oyunu olmaya aday olan FarCry 3'ün ilk inceleme notları bayağı iyiydi. Oyunun kalitesinin iyice düşmesinden korkuluyordu fakat FarCry 3 adeta ''ben buradayım'' diyerek, serinin yerlerde sürünmesine izin vermedi.

q0zqb.jpg

Ana karakterimizin adı: Jason Brody. Jason 20'li yaşlarında, arkadaşları tarafından bayağı sevilen birisi. Abisi Grant, küçük kardeşi Riley ve diğer dört arkadaşıyla beraber Güney Pasifik'deki Rook adasına tatil ve eğlence amacıyla gelen Jason, gününü gün eder. Şelaleden, uçaktan atlamalar, partiler gibi çılgın eğlencelerin sonunda kimse Vaas ile karşılaşmayı aklına bile getirmemişti. Yeri gelmişken Vaas'dan bahsedelim. Rook adasındaki korsanların lideri. Bir oyunda görebileceğiniz en iyi karakterlerden. Tarzıyla, şekliyle veya konuşmasıyla mükemmel bir karakter. Qahnaariin'in de deyişiyle ''bu oyun sırf Vaas için oynanır, o derece''. Hikayeye geri dönelim. Adada yaptıklarımızı telefonumuzdan izlerken, bambu ağaçlarından yapılmış bir kafeste, Vaas'ı dinlerken buluyoruz kendimizi. Vaas ailelerimize şantaj yaparak, parasına para katmayı hedefliyor. Grant'in yardımıyla kaçmayı başarıyoruz buradan. Amacımız diğer 5 arkadaşımızı bulmak.

Hikayenin güzel olmasını bir kenara bırakın. Hikayenin işlenişi, yaşadıkları olayların sonucunda karakterlerin değişimi çok güzel vurgulanmış. Mesela, Grant'i ilk defa birini öldürürken gören Jason şoka giriyor. Kamptan kaçarken kendisi de ilk defa birini öldürdüğünde, üzüntüden ağlayacak gibi oluyor. Tabii zaman içinde bunları atlatan Jason, arkadaşlarını ve Riley'i kurtarmak için bir ölüm makinesine dönüşmek zorunda olduğunun farkına varıyor. Biz de bu sayede, daha önce eline silah alıp ateş etmemiş olan Jason'ın bir ölüm makinesine dönüşüşünü adım adım görüyoruz.

q0zs9.jpg

Yukarı da bahsettiğim sebeplerden ötürü, seviye atlama sistemi oyuna mükemmel uymuş. Seviye atladıkça, bir yetenek puanı kazanıyorsunuz. Bu yetenek puanını ek can barı eklemek için, yeni öldürme stilleri için veya silahınızı daha hızlı doldurmak gibi yetenekleri açmak için kullanıyorsunuz. Toplamda 54 tane yetenek var. Bazı yetenekleri kullanmak için ek görevler yapmanız gerekiyor. 3 yere tıbbi yardım aracını götür vb. görevler gibi.Yetenek puanı kazanmak için ana görevler haricinde, düşman karakollarını basıp, seviye atlamanızı kolaylaştırabilirsiniz. Oyunda 34 tane karakol var. Ama bir uyarı yapmam gerekiyor. Rambo misali karakola dalıp herkesi öldürmeye çalışmak, hem 500 xp verir hem de düşmanların destek kuvvetleri çağırmasına yol açar. Siz en iyisi, karakollardaki alarmları kapatıp, kimseye görünmeden herkesi öldürüp, karakolu ele geçirmelisiniz. Bu sayede 1500 xp kazanır hem de oyundan çok daha zevk alırsınız. (Alarm kutularını vurmayın. Yanına giderek manuel olarak bozun. Bu şekilde bütün alarmları kapatıp, düşmanı sizi aramaya sevk etmezsiniz.)

q0ztm.jpg

Oyun açık dünya türünde olduğu için Rook adasında yapılacak bir sürü şey bulabilirsiniz. Mesela radyo istasyonları. Oyunda toplam 18 tane radyo istasyonu var. Vaas bu istasyonlara sinyal bozucular yerleştirdiği için ilk başta çevremizdeki çoğu yer hakkında bilgi edinemiyoruz. Bu bir nevi kör şekilde ilerlememizi sağlıyor. Ama sinyal bozucuları çıkarttığınızda, çevrenizdeki her yeri görebiliyorsunuz. Ve bir artısı daha var. Radyo istasyonlarını aktif ettikçe, dükkanlardaki silahlar bedava olmaya başlıyor zamanla. Size tavsiyem oyunun başında silahlara para vermemeniz. Radyo kuleleri aktif edin. Bu sayede silahlarınız bedavaya gelir, siz sadece onlara ek aparat satın alırsınız. Bu özellikten de biraz bahsedelim. Ek aparat satın alarak, silahlarınıza susturucu takabilir, mermi sayısını yükseltebilir, dürbün ekleyebilir veya rengini değiştirebilirsiniz.

Yan görevler pek çeşitli olmadığı için sıkıcı. Şunu topla, bunu getir veya bunu öldür gibi görevlerden öteye gitmiyor. Ama oyunun can alıcı noktalarında biri daha var. Avlanmak ! Oyunda vahşi ve zararsız bir sürü hayvan bulunuyor. Bu hayvanların derileri sayesinde silah taşıma kapasitenizi arttırabilir, cephane çantanızı veya cüzdanınızı büyütebilirsiniz. Mesela oyunun başında tek silah taşırken, avlamanız gereken hayvanları hallettikten sonra silah taşıma kapasitenizi 4'e yükseltebiliyorsunuz. Bir de çevrenizdeki bazı bitkiler sayesinde şırınga yapabiliyorsunuz. Bunlar 4 kategoriye ayrılmış: sağlık, avlanma, saldırı ve keşif. Bu bitkileri toplayarak özelliklerinizi kısa süreliğine geliştirebiliyorsunuz. Mesela Avcı İçgüdüsü isimli şırınga sayesinde, yakınınızdaki hayvanları görebiliyorsunuz. Duvarın arkasında veya çalıların arasında olsalar bile.

q0zx5.jpg

FarCry 2'deki can sıkıcı iki özellik düzenlenmiş. FarCry 2'de silahınız paslanıp, tutukluk yapabiliyor ve bir daha kullanamayabiliyordunuz. Bu özellik tamamen kalkmış. Oyunda silahların paslanması veya tutukluk yapması gibi bir özellik yok. Bir diğer özellik ise, FarCry 2'deki az miktardaki fast travel (hızlı seyahat) yerleri. FarCry 3'de ele geçirdiğiniz karakolları hızlı seyahat için kullanabiliyorsunuz. Bu sayede göreve veya başka bir yere giderken epeyce yol gitmeniz gerekmiyor.

Oyundaki en hoşuma giden özelliklerden biri her alanda serbest bırakılmamız. Ana görevlerde biraz kısıtlanıyor tabii ki, ama örneğin karakol basarken ne demek istediğimi çok daha iyi anlayacaksınız. Karakolu ele geçirmek için bir sürü taktik kullanabiliriz. İster Rambo gibi önünüze çıkan herkesi öldürerek gürültülü bir biçimde, isterseniz kimseye görünmeden düşmanlarınızı öldürüp cesetleri saklayarak, isterseniz kendinize keskin nişancı tüfeğinin iyi kullanıldığı bir alan seçerek, aşağıdakileri öldürerek veya kafesteki hayvanları serbest bırakıp, o karmaşada herkesi öldürerek karakolları ele geçirebilirsiniz.

q1013.jpg

Patlama efektleri mükemmel olmuş. Bir yerleri yakmak da aynı şekilde. Hele bir çalıyı ateşe verdiğinizde, etrafta yangın başlaması yok mu ? Mükemmel. Böyle şeyler görünce (biraz riskli de olsa) eline flamethower alıp, her yeri yakası geliyor insanın.

Oyundaki araçlar harika. Araba kullanmak çok zevkli. Bir adada arayabileceğimiz çoğu araç var: cip, jetski ve bot. Haritamız epey büyük olduğu için taşıtların oyunda önemli bir yeri var. Çoğu oyuncu planörler ile uçmanın harika olduğunu söylüyor ama ben 1-2 defa göle, timsahın ağzının içine düştüğüm için bu özelliği kullanmıyorum.

q103x.jpg

Vaas'ın mükemmel bir karakter olduğunu belirtmiştim. Oyunda genel olarak çoğu karakteri seveceğinizi düşünüyorum. Vaas'ın ilk sırada yer alacağı bir gerçek. Seslendirmeler ve karakter modellemeleri mükemmel olmuş. İyi olmasını bekliyordum ama benim beklentilerimin bile üstünde olmuş. Grafikleri de imkanınız olursa en yüksek seviyeye getirmelisiniz. Ada atmosferini işte asıl o zaman yaşıyorsunuz.

Oyunun bir iki kötü özelliğini söyleyip incelememi bitiriyorum. Açıkçası yapay zeka berbat. Taş attığınız yerin tersine gitmesini mi istersiniz, bomba attığınızda bombaya doğru yakınlaşmasını mı dersiniz ? Güncelleme yapmadım oyuna. Umarım bu hatayı düzeltmişlerdir. Bir de müzikler. 2-3 müzik dışında pek beğenmedim açıkçası. Bu iki ve unuttuğum başka bir hataya rağmen, FarCry 3 mükemmel bir oyun. Denemelisiniz.

Sunum: 9/10
Oynanış: 9/10
Grafik: 10/10
Atmosfer: 10/10
Eğlence: 9/10
Ses: 10/10
Hikaye: 10/10

Puan: 9,5

#2
CK'dan hatıralar.  Smile Tekrar eline sağlık...  Smile
Ara

#3
(09.11.2013, Saat: 12:10)Beyaz link Adlı Kullanıcıdan Alıntı: CK'dan hatıralar.  Smile Tekrar eline sağlık...  Smile
Aynen öyle... Teşekkür ederim. Smile

#4
Eline sağlık  Wink
Ara

#5
(09.11.2013, Saat: 12:31)Lorkhan link Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Eline sağlık  Wink
Teşekkür ederim. Smile

#6
eline sağlık dostum  :tebrik
Ara

#7
Eline sağlık.. Smile
Ara

#8
(09.11.2013, Saat: 12:51)Kast link Adlı Kullanıcıdan Alıntı: eline sağlık dostum  :tebrik

(09.11.2013, Saat: 01:01)vatansever link Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Eline sağlık.. Smile
Teşekkür ederim ikinize de. Smile



Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  N++ İnceleme/Tanıtım soytari041 0 173 02.06.2017, Saat: 06:00
Son Yorum: soytari041
  Disonored 2 İnceleme kekreee 25 1,211 17.02.2017, Saat: 06:39
Son Yorum: kekreee
  [İnceleme] Wolfenstein: The New Order Sagittarius 4 509 03.07.2015, Saat: 03:05
Son Yorum: Indivitual
  [İnceleme] BioShock Infinite Sagittarius 0 434 24.06.2015, Saat: 02:54
Son Yorum: Sagittarius
  [İnceleme] Middle-Earth: Shadow of Mordor Sagittarius 8 1,220 19.03.2015, Saat: 07:14
Son Yorum: Elensar