Konuyu Okuyanlar:
1 Ziyaretçi

Mod: 1st Person & 3rd Person | Kamera
#1
Çok derine girmeden özetle bu gece izlediğim bir iki Skyrim mod tanıtımından sonra bunları sizinle paylaşayım istedim.
Yarım bilgi en tehlikeli bilgidir mantığından yola çıkarak, kendim de aynı hataya düşmemek için ayrıca bir savaş vererek mod seçerken bazı yanlış yönlendirmelerden uzak durmanızı ve sisteminizi zorlamamanızı sağlamak adına bnu yapıyorum Smile
Şimdi gencin biri, mod tanıtırken, o modun, oyunun kamera ayarlarıyla oynadığından ve oyunda normalde görmediğimiz kısımları görmemizi sağlamasından bahsetmiş.
Mümkün olabilir ama Skyrim'de 1st person oynarken, sadece kollarımızı görmemizi sağlayan şey o değil.
Alakası bile yok.
Bu oyun üreticileri tarafından yapılmış küçük bir hiledir.
Siz kamera değiştirdiğinizde, yani 1st ya da 3rd person değişikliğinden bahsediyorum, sadece kamera açısını değil, esasen oyundaki karakterinizin 3d modelini de değiştiriyorsunuz.
Yakın görüş kamerasına geçer geçmez, oyunun grafik motoru hemen o bakış açısı için yapılmış olan 3d modeli çağırıyor. Oyundaki neredeyse tüm kullanılabilir, silah, zırh ve karakterlerin iki modeli var.
Aralarındaki fark modelin biri sadece kollardan ibaret (1st person) çünkü o durumda vucudunuzun bir çok alanını görmezsiniz, ayrıca bunun yapılmasının en önemli gerekçesi de ne kadar az model o kadar az vertis, 3d yüzey ve texture, bu da performans demek.
Silahlardaki olay biraz daha farklılıklar içerse de temelde maksat aynı. Silahlardaki ekstralar ise elinizdeyken kullandığınız ile yere attığınız anda gördüğünüz iki farklı model, etkileşim bakımından birbirinden farklı olabiliyor. Birinde gerekli değilken ötekinde gerekli olabiliyor vs.
Ya da biri ötekine göre daha detaylı olabilir.
Oyunlarda kullanılan modellerin, etkileşime girmesi için görünmeyen bir kopyaları vardır. "Collision meshe" de denir. Bunun amacı ona farklı değerler yüklenmiştir, daha az polygon veya triangle (3 boyutlu yüzey çeşitleri) daha basittir, daha az sayıda yüzeyden oluşur, ve en önemlisi, bir nesneyi elinizden bıraktığınızda, başka bir nesneyele temas edene kadar harekete devam eder, ardından seker vs... Kabaca yer çekimi. Daha basit olmasının sebebi de, kartlar yorulmasın diye. Smile

Yani çok uzatmadan, oyunda 1st person oynarken tüm vücudunuzu görebilirsiniz diyen bir mod gördüğünüzde bilin ki, o mod oyundaki daha az yüzeyden oluşan (sırf kollan, belki bazen omuz..) gibi modellerin yerine tüm modeli koymuştur. Yani kollan bacaklar, gövde vs olan hali.
Estetik açıdan hangisi daha iyi tartışmıyorum ama sisteme ekstra bur tuğla ekler mi evet. Ne kadar kasar peki, yeni bir model eklendiğinde ne kadar kasıyorsa Smile
Gelelim görüntü ayarlarına, yani çözünürlük vs...
Burada bilinmesi gereken şey şu, çözünürlük arttıkça modelin yüzey sayısı yani detayları artmıyor, sadece göz yanılması yaratan texture çözünürlükleri değişiyor, bu da ciddi anlamda sisteminizi yoruyor.
Yansımalar, parlamalar, ışıklar bunlar 3D anlamda ayrıca Render sürelerini uzattığından, oyundan kopmalar... ekran kartı yetersizlikleri vs karşımıza çıkıyor.
Bu sebepten dikkatli olun, boşuna üzülmeyin çok şey kaçırmıyorsunuz. Yani oyunda kullanılan texture ebatları yaklaşık 512 x 512px veya 256 x 512px ya da 256 x 256px hatta bazen de 128px iken incelediğim bazı modlarda bu oranların 2000lere ulaştığını görünce hiiiiç gerek yok abicim, deyiverdim.

Tamam sisteminiz canavar gibi ise o zaman tepe tepe kullanın elbet ama değilse, zorlamayın masumu.


Güncellendi [time]1431400300[/time]
Kamera açıları (yandan):
İçeriği GösterSpoiler:

1. Kamera (1st person):
İçeriği GösterSpoiler:

2. Kamera (3rd person):
İçeriği GösterSpoiler:

1. Kamera (dedikleri gibi olsaydı bu görünürdü):
İçeriği GösterSpoiler:
[+] Nordic isimli üyenin iletisini 2 üye beğendi
#2
Güzel bir paylaşım olmuş.Ellerine sağlık hocam
#3
(12.04.2017, Saat: 09:03)readnec Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Güzel bir paylaşım olmuş.Ellerine sağlık hocam

12-05-2015, Saat: 05:40
Güzel bir HORT olmuş . Ellerine sağlık hocam.