Üye değil misiniz? Hemen kaydolun!
Üyelik Aç  


Konuyu Okuyanlar:
1 Ziyaretçi

 
Speechcraft Yeteneği

#1
resim

Speechcraft,bir karakter ile diğer biri arasında geçen ilişkiler bütünüdür.
Bu ilişkiler her türlü ünlemi içinde barındırır(Sevgi,saygı,üzüntü vb)Kurduğunuz
her ilişki bir speechcraft modülüdür.Normal bir NPC'de şu konuşma içerikleri bulunur;

-xxx Şehri(Şehir hakkında bilgi verir.Her şehirinki farklıdır.
-Rumors(Dedikodu ve söylentilere gider.Görev öğrenmek ve almak için harika bir yoldur.

Bunlar böyledir ancak Speechcraft'ın asıl olayı konuşma oyunudur.Konuşma oyunu,Herhangi
bir karakterle konuştuğunuz zaman size karşı olan tutumunu (0 ile 100 arasındadır)
değiştirme imkanınız bulunur. Bu işlemi Morrowind’den farklı olarak küçük bir oyunla
yapıyoruz. Etkileme ekranına geçtiğinizde karşınızda dörde bölünmüş bir daire çıkacak.
Bu dairedeki her bir çeyrek, bir eylemi temsil ediyor (örneğin ; Şaka Yapmak, Övünmek
vs.) ve her karakter bunlara farklı tepkiler veriyorlar. Konuşma oyununa başladığı
nızda ilk iş olarak her bir dairenin üzerine imlecinizi götürüp karakterin
yüz ifadesine bakmanız gerekli. Bu sayede hangi eylemin karakteri
ne kadar iyi veya ne kadar kötü etkileyeceğini anlayabilirsiniz.

Speechcraft sayesinde :
Acemi(Novice) seviyesindeki biri,karşısındakinin tavırlarını rüşvet ile neşeli hale getirebilir
Çırak(Apprentice) seviyesindeki biri,konuşma oyununda eylem okunu bir defalığına sorunsuz bir şekilde değiştirebilir.
Kalfa(Journeyman) seviyesindeki birinin,konuştuğu kişinin tavrı %50 daha yavaş bozulur.
Bilirkişi(Expert) seviyesindeki birinin,konuştuğu kişi,ondan nefret etme olasılığı -100% veya -150%'dir.
Usta(Master) seviyesindeki rüşvet parası yarı yarıya azalır.
Bu konuşma oyununu rüşvet ile birleştirerek hem Speechcraft yeteneğinizi geliştirebilir,
hem de birçok kişiyle sıcak ilişkiler kurabilirsiniz.Özellikle görevleri çok işe
yarayan bu metodla hiç savaşmadan ya da uzun uğraş vermeden bitirebilirsiniz.Her
başarılı konuşmanızdan sonra 2,4 oranında Xperience(Tecrübe) alırsınız.

Yalnız dikkat etmeniz gereken bununla sınırlı kalmıyor. Gördüğünüz
gibi dairelerin belli bir miktarları dolu, bu miktar o eylemin ne kadar
etkili olacağını gösteriyor. Yani eğer karakterin çok seveceği bir eylemi,
o çeyrek tamamen doluyken yaparsanız çok puan kazanır, az doluyken
yaparsanız az puan kazanırsınız. Aynı şekilde karakterin nefret
ettiği bir eylemi çeyrek çok doluyken yaparsanız çok puan kaybeder, az
doluyken yaparsanız az puan kaybedersiniz.
Oyunun her bir sırasında bu dört çeyreğe de bir kere tıklamanız
gerekiyor ve her tıkladığınızda doluluk oranları değişiyor. Dolayısıyla
işte burası stratejik karar vermeniz gereken yer. Eğer en çok nefret ettiğ
i eylemi temsil eden çeyreğin bir tur sonra az dolu olacağını anlarsanı
z, o eylemi bir tur sonra kullanmalısınız. Eğer ilerisini planlamaz
da az da olsa seveceği bir eylemi tam doluyken kullanırsanız, en nefret
ettiği eylemi o çeyrek dolu olduğunda kullanmak zorunda kalabilirsiniz.
Eğer bir tur sonunda pozitif puan kazanırsanız kişinin size karşı
olan tutumu gelişecektir. Ayrıca Speechcraft
Konuşma oyununa son vermek için "Bribe" ve "Start" butonlarının yanındaki
"Done"'ye basıp iletişim penceresine dönebilirsiniz.
Ara
Cevapla