Üye değil misiniz? Hemen kaydolun!
Üyelik Aç  


Konuyu Okuyanlar:
1 Ziyaretçi

 
Tes II: Daggerfall geliştirilme süreci

#1
resim

Eylül 1993'de Bethesda, Arena için 1994'de senaryo modları çıkaracağını açıkladı. Bu hiç gerçekleşmediği halde oyunun ismi (The Elder Scrolls Chapter One: Arena), bunun tek bir oyun olmaktan ziyade bir seri olacağına işaret ediyordu.


Esinlenmeler ve Hedefler

Vijay Lakshman, Arena'nın baş tasarımcısı iken, 1992'den beri Bethesda'da çalışan Ted Peterson ona tasarım konusunda yardım etti ve bu sürede bir sürü deneyim kazandı. Arena, Ocak 1994'de (ya da şubat) yayınlandıktan sonra Vijay, Magnet Studios'a geçene kadar bugları düzeltmekle uğraştı. Ted ise bu sırada ikinci Elder Scrolls oyununun hikâyesi üzerinde çalışıyordu. Hamlet gibi İngiliz edebiyatı klasiklerinden ilham aldı ve senaryosunu gelecek iki yıl boyunca gitgide geliştirdi. Ek olarak, özellikle görevler kısmı daha önce oynadıkları Dungeons & Dragons’dan etkilendi. Vampir klanları fikri ise Vampire: The Masquerade’den geldi. Aynı masa rpg’leri tadında, hikâyenin baştan belli olmadığı ve oyuncunun seçimleri ile şekillenecek bir oyun yapmayı hedefledi. Arena kapsamlı bir fantastik dünyanın yolunu açarken, Daggerfall ise Tamriel’in dar bir bölümünü daha ayrıntılı bir biçimde anlatacaktı. Hikâyesinde epik fanteziden çok, tarihe, karakterlere, politikaya ve bunların arasında yaşanan entrikalara odaklandı. Oyuncu istediğini yapabilecekti. Bu bölgede bir şeyleri değiştirip değiştirmemek oyuncuya kalmıştı. Ayrıca Ted, Arena hayranlarının geliştirme süresince ona yazılan veya internette bulduğu bütün mektupları okudu.

Bu sırada baş programcı Julian Lefay ve Dane Kaare Siesing, oyuncular Arena’yı Ultima Underworld çakması olarak itham ettikten sonra daha güncel grafikler elde edebilmek adına Bethesda’nın yeni çıkacak oyunları için XnGine oyun motorunu geliştirdiler. Ayrıca bu motor Pc oyunları için tarihin ilk poligon motorlarından biri olacaktı. Oyun Assembly ve C++ ile yazıldı. Diğer takımlar da oyunu Temmuz 1994’deki CES fuarına yetiştirmek için uğraşıyorlardı.

Oyunun ilk döneminden bazı ekran görüntüleri:

6r1Ryv.png  WgP2G8.png

3vV8pM.png

Oyunun ismi ilk başta “Mournhold” idi ve Morrowind bölgesinde geçiyordu. Bu fikir pek beğenilmedi ve geliştirilme sürecinin ilk haftalarında iptal edildi.


İlk Dalga
Daggerfall’un şimdikilerde olduğu gibi büyük bir duyurusu olmadı. Onun yerine Bethesda Daggerfall’un gösterilebilecek kıvama geldiğine karar verdiğinde arada bir oyunla ilgili bilgiler sızdırıyordu. Bu noktaya 1994’ün sonlarına doğru gelindi ve Computer Gaming World adlı derginin Ocak 1995 sayısında kapak konusu oldu. Makale yayınlandıktan kısa bir süre sonra Bethesda ilk fragmanı Ocak 1995’deki CES fuarında yayınladı. Bu fragman Nisan 2012’de Hallfiry tarafından keşfedildi: Bir Fransız Gén4 dergisi yazarı bu fragmanı filme almış ve ardından abandonware-magazines.org isimli siteye yüklemiş.





Render işinin uygun kaliteye erişilebilmesi için Silicon Graphics Stations'a yaptırıldı. Yayıncılar o zamanlar interaktif film şeklindeki, bolca ara video ile hikâyeyi anlatan oyunlara bayılıyorlardı. Pc Games dergisinin 1995 Nisan sayısında değindiği gibi RPG hayranları interaktif film istemiyorlardı, kaliteli oynanış istiyorlardı. Fakat yayıncılar bunu aynı Wing Commander ve daha sonra da Command & Conquer serisinin ayrılmaz parçası olacak bu yeni teknolojiyi moda haline getirmeye çalıştılar.

Oynanış için Julian ve Ted, Arena’daki gibi canavarı öldür ve geliş sistemi yerine yetenek bazlı bir gelişim sistemini kullanmaya karar verdiler, böylelikle her sınıf kendine ait yetenek ağacına sahip olabilecekti.

Oyunun kontrolleri yine Arena’daki gibi imleç tabanlı olarak planlandı ama daha sonra Beta Test’ine katılanların şikâyeti üzerine Julien Lefay, daha önce Terminatör oyununda da kullanılan, kameranın direk fare hareketleri ile yönlendirildiği sistemi kullanmaya karar verdi. Ted buna rağmen karşı çıktı ve iki kontrol seçeneği de oyuna eklendi, böylece oyuncu istediğini seçebilecekti.


Dergilerdeki röportajlara göre oyuna eklenmesi düşünülen yeni özellikler:

- Daha ayrıntılı karakterler:
  • Önceden hazırlanmış 18 sınıf ve kendi sınıfını oluşturabilme imkânı.
  • Fobiler, hastalıklar (Interactive Entertainment, bacağı olmayan bir karakter oluşturulabileceğinden bile bahsediyor) ve farklı gruplar içinde popülerlik kazanma.
  • Vampir olmak: Gün ışığında hareket edemezsiniz ama geceleri gücünüz artar.
  • Primary, Major ve Minor olmak üzere üç yetenek ağacı.
- Daha interaktif bir dünya. Yaptığınız her şey Npc’ler ile etkileşiminizi etkiler. Ayrıca vampir olmak da insanların size karşı davranışlarınızı etkiler. Kıyafetiniz bile insanların sizinle konuşma tarzını etkiler. Eğer Npc’ler sorularınızı cevaplamak istemezlerse, sizi aşağılayabilirler ve hatta kendi dillerinde bir şeyler söyleyebilirler.
- Yan görevler çok daha yaratıcı. Böylelikle Arena’daki gibi kendinizi Yurtiçi Kargo elemanı gibi hissetmeyeceksiniz.
- Aşağıdakiler dâhil 80’den fazla temel büyü türü:
  • Başka bir yaratığa dönüşme
  • Gölge (bir tür görünmezlik)
  • Suda nefes alma
  • Suda yürüme
  • Eşya tanımlama (Böylece eşyalardaki büyüleri öğrenmek için büyücüler loncasına gitmeniz gerekmeyecek)
  • Yavaş düşüş
  • Telekinezi
  • Işınlanma
- Evler ve hatta kaleler alıp onları döşeyebilme.
- Arena’daki 15 eserin üstüne yenileri ve daha çok eşya.
- Arena’daki karakterinizi Daggerfall’a aktarma seçeneği.
- Yaratık ansiklopedisi.
- Kendi iksirinizi oluşturma.
- Hangi büyüyü kullandığınızı gösteren bildirim ikonları.
- Su altı bölümler.
- Ted ayrıca bir röportajında planladıkları daha çok şey olduğunu söyledi:
  • Gerçek dünya etkisi oluşturması için farklı gruplar arasındaki çatışmalar.
  • Şehirler kuşatma altına alınabilecek.
  • Önemli Npc’ler sprite’lardan ibaret olmayacak ve yaşayan karakterlermiş gibi hissettirerek oyuncu ile ilişki kurabilecek.
 
Oyunun son sürümü burada bahsedilen kadar zengin bir içeriğe sahip olamadı. Ayrıca açıklamalara ve oyunda kullanılmamış dokulara bakıldığında, oyunda ejderhaların olmasını planladıklarını görebiliyoruz.
 
Test bölümleri, sinematikler ve grafikler
Bazı erken dönem ekran görüntülerine baktığımızda Anticlere kasabasını ve Citainth zindanını görüyoruz. Aynı zindanın CES 1995’de farklı dokular kullanılarak gösterildiğini görebiliyoruz:

resim  resim

Fragmanın başlangıcındaki oda ise Redguard’ın fragmanında da kullanıldı:

resim

resim

resim
 
Mark Jones’un internet sitesine göre, onun ve Louise Sandoval’ın tasarımları Daggerfall’ın resmi sitesi için kullanıldı. Mark Jones, Daggerfall logosunu tasarladı ve Mark Jackson ile de oyun içi karakterleri ve dokuları oluşturdular. Louise ise birçok karakter üzerinde çalıştı ve oyun kapağının tasarımını yaptı.

Mark, karakter animasyonlarını 3 boyutlu olarak yapmak istedi ama Ted ile Julian kuşkuluydu ve el çizimi olmasını istediler çünkü origami gibi gözükmesinden korkuyorlardı. Mark pes etmeyerek gizlice bazı animasyonlar hazırladı. Julian ve Ted’e göstediği zaman onlar da buna bayıldı ve yapmasına izin verdiler. Birçok el çizimi animasyon da çoktan hazırlanmıştı, bu yüzden Daggarfall’da ikisi de kullanıldı. Mark Jones, Daggerfall'ın sanat stiline ilişkin izlenimlerini karışık olarak nitelendirdi, fakat 2,5 yıllık geliştirme sürecinde sadece 3 sanatçının hep stüdyoda kalırken, büyük bölümünün kısa zamanlar için stüdyoda bulunduğu, bunun da oyun üzerinde 20 farklı sanatçı çalıştığı gerçeği nedeniyle çok da şaşırtıcı değildi. Mark ayrıca Daggerfall intro’sundaki odanın Kadim Tomarların saklandığı büyücü kulesinin içi olması gerektiğini söylüyor:
 
resim 

Daggerfall’un kutu tasarımlarının ilk ve son hali:
 
resim
 
E3 ve Ötesi
1996’da istikrarlı bir biçimde yayınladıkları ekran görüntüleri ile hayranları ve basını etkilediler. Diğer birçok şirket gibi Bethesda da ilk E3’e katılarak Daggerfall’u tanıttı.
 
Yapılacak Son İşler
Bilindiği kadarıyla geliştirici ekip yoğun bir baskı altındaydı. Sadece hataları bulma işi kaldığı için Ted Peterson ayrıldı. Zaten çıkış takviminde geri kalmışlardı. Bu yüzden de oyun tam tamamlanamadan çıkartmak zorunda kaldılar.
 
İlk Sürüm
Bir anekdota göre, Ted Peterson, Birleşmiş Milletler Kongresinin “çocukları korumak” için bilgisayar oyunlarını derecelendirme sistemine geçmeye karar verdiğinden bahsediyor:

“Daggerfall’dan daha basit oyunlar için olduğu belli olan bir anket aldım. Şöyle sorular soruyorlardı: ‘Oyunda çıplaklık bulunuyor mu?’ Evet. ‘Oyunda kan var mı?’ Evet. ‘Masum bir insan öldürülebiliyor mu?’ Evet. ‘Masum bir insanı öldürdüğünüzde bir ödül kazanıyor musunuz?’ Evet. Tabi ki, bir oyun için alınabilecek en kötü derecelendirme ile tokadı yemiştik. Ve ardından, Lieberman bizi çocukları en kötü etkileyen ilk 10 oyun arasına aldı. Tabi ki, birkaç tane sattığımıza eminim.”

Ayrıca Ted Peterson’ın Pc Player 1996 Mayıs sayısında dediğine göre yayıncılar ile Daggerfall’un romanlaştırılması hakkında konuşmuşlar. Yine de bu hiç gerçekleştirilememiş.


Kaynak:  http://kultcds.com/Upload/MakingofDaggerfall.pdf
               https://www.betaarchive.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=16245&start=125


Serinin diğer oyunlarının geliştirilme süreçleri:
Arena: http://www.elderscrollsturk.com/konu-tes...ureci.html
Battlespire: http://www.elderscrollsturk.com/konu-an-...ureci.html
Redguard: http://www.elderscrollsturk.com/konu-tes...ureci.html
Morrowind: http://www.elderscrollsturk.com/konu-tes...ureci.html
[+] Darkdeep isimli üyenin iletisini 13 üye beğendi
Cevapla

#2
Eline Sağlık Hocam coşturuyorsun formu.
Ara
Cevapla

#3
Morrowind'in hikayesini de bekliyoruz. Cheesy
Ara
Cevapla

#4
Eline sağlık, dostum.
Ara
Cevapla

#5
okumadan beğenini attım önceki gibi mükemmel bir konu olduğuna eminim
Ara
Cevapla

#6
(18.01.2017, Saat: 05:52)Zomboy Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Morrowind'in hikayesini de bekliyoruz. Cheesy

Neden olmasın Smile Daha sırada Battlespire ve Redguard da var. Onlarla ilgili hazırlanmış makaleler var mı hiç bakmadım, yoksa da belki kendim hazırlayabilirim.
[+] Darkdeep isimli üyenin iletisini 1 üye beğendi
Cevapla



Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Daggerfall Türkçe Çeviri engin.erden 11 306 19.06.2017, Saat: 02:13
Son Yorum: Master Necromancer
  Daggerfall Reputation Kagrenac 3 725 31.05.2017, Saat: 07:58
Son Yorum: Darkdeep
Video The Elder Scrolls 2 Daggerfall – "The best randomly generated RPG" free999enigma 2 437 30.03.2017, Saat: 12:23
Son Yorum: ibodala
  Daggerfall Genel Sohbet Konusu Malkoçoğlu 20 1,583 27.02.2017, Saat: 01:34
Son Yorum: DRAGGUR22
  Daggerfall almalımıyım ? kirfanatik 4 545 18.03.2016, Saat: 03:12
Son Yorum: Darkdeep