Discord Sunucumuza Katılın!

Forum üye alımına ve yeni ileti gönderimine kapatılmıştır. Tüm sorularınızı Discord sunucumuzda sorabilirsiniz.

Dragon's Dogma: Dar...
 

Dragon's Dogma: Dark Arisen İnceleme

 
 Ufon
(@ufon)
Üye

Merhaba arkadaşlar.
20 gün eve kapalı olacağım için bu sürede oynadığım bir oyunun incelemesini aktarayım dedim 😀

Oyun bana Dragon Age, Witcher ve skyrim karışımı gibi geldi. Yaratık çeşitliliği daha çok Wicther  evrenini hatırlattı.

Hİkaye:
Oyunun senaryosu kısa olsa da etkileyici noktaları var. Kısaca kalbimizi yiyen Ejderhanın peşine düşüp geri almaya çalışan seçilmiş bir karakteri yönlendireceğiz.

Tanıtım

Görevler:
Ana görevler tatmin edici kadar çok değil diyebilirim. Ana görevlerin azlığını telafi etmek için sanki sonu gelmeyecek gibi görünen yan görevler eklemişler.

Yaratık Rehberi:
Oyunda birbirinden farklı düşmanlar mevcut. Aslan, yılan ve keçi karışımı Chimera'dan tutun bazı oyunlardan aşina olduğumuz Harpy, Griffin, Goblin yanında Ejderhalar, sıradan vahşi hayvanlar, golemler ve değişik boss seçenekleri ile baya zengin diyebiliriz.

Şahsen ben sevimli Goblinlerden çok hoşlandım  xD  Sizi gördüklerinde hareket çekip küfür eder gibi bir şeyler haykıran küçükleri daha sevimli  xD

Tanıtım

Tanıtım

Grafikler:
Port edilmiş bir oyunda fazla grafik beklemeyin derim ama konsoldaki grafiklerden daha iyi olduğunu söyleyebilirim, grafikler üstünde baya uğraştıkları belli oluyor. Genel görseller ve ışıklandırma tatmin edici diyebilirim.

Performans:
Her port edilmiş oyunlar gibi bu oyunda da performans sıkıntıları mevcut. Özellikle mağara ve harabeler gibi iç kesimlerde çok ani düşüşler dikkatimi çekti.  1920x1080 çözünürlük ve medium ayarlarda dediğim yerler hariç bir sıkıntı çekmedim.

Sistemim: İ3 3250- GTX 1050 2GB- 8GB Ram

Dövüş sistemi:
Dövüş sistemi gayet başarılı ama bir Witcher 3 gibi seri ve atak değil. Büyü kullanımında en can alıcı büyüleri yapmanın süresi çok uzun diyebilirim, büyü çeşitliliği ve efektler tatmin edici seviyede. 

Sınıflar:
Oyunda Assassin, Fighter, Mage, Magick Archer, Mystic Knight,Ranger, Sorcerer, Strider, Warrior gibi yetenek sınıfları mevcut. Bu sınıflardan sadece Assassin sınıfı gizliliğe sahip. 

Bunların içinden 3 tanesi melez sınıfına giriyor ki piyonlar bu sınıfa dahil edilmemiş, sadece Arisen kullanabiliyor.
Bunlar: Mystic Knight, Magick Archer, ve Assassin. Bu sınıflar büyü ve büyülü silahları kullanabilirler.

Oynanış:
Oyunun zorluğu kimilerine göre değişebilir ama bana göre baya zor diyebilirim  xD 
Kontroller gayet başarılı ama bir o kadarda eksik kalmış. Envantere iki ayrı işlem ile ulaşılabiliyor. ESC menüsü üzerinden kıyafet ve silahlar devreye sokulurken, oyun içi kısayol tuşu ile diğer itemlerin kullanılması sağlanıyor. Bu durum çok sıkıcı ve zahmetli olmuş. Envanter içindeki bir malzemeyi anında kullanmak için bir yuva ve kısayol mevcut değil.
Maus  + klavyeden atayacağınız tuşlar ile skilleri seçip kullanabiliyorsunuz. Yine burada saçma bir eziyet karşımıza çıkıyor... Skill ataması yapmak için bir hancıya uğramak mecburidir. '' Ben bu büyüyü sevmedim,  başkasını devreye sokayım hemen'' gibi bir kolaylık  yok maalesef. Bu gibi durumlarda yanınızda acil kullanım için  yardımcı malzemeler bulundurmak iyi olacak ''Jewel of summon'' gibi.

Harita:
Harita olarak bana biraz küçük geldi açık dünya için ama idare eder yeterlilikte diyebilirim. Acil ulaşımlarda taş kullanarak fast travel yapmak mümkün. Üç bölge varsayılan listeye dahilken sizinde 10 bölgeye yine port taşları koyarak 13 bölgeye ışınlanabiliyorsunuz.

Pawn sistemi ( Piyon/ takım) 
Oyunun en sevdiğim yanlarından birisi bu sistem. Kendiniz şekillendireceğiniz ana piyon yanında skillerine müdahale edemeyeceğiniz 2 sınıf ile birlikte 3 kişiyi takıma dahil edebilirsiniz.

Ana piyonu her hattıyla siz düzenlerken diğer Hired ( Rift taşından alınanlar) ve Wandering ( Yol üstünde, şehirlerde rastgele karşılaşılan) 
piyonların sınıflarını görerek seçebilirsiniz ama skilleri sabit kalır. Şahsen ben Rift taşından alınan Piyonları tavsiye ederim, Wandering  olanlar kavga sırasında tırsabiliyor  xD
Ana (Main) piyon öldüğünde bir Rift taşı bulup dokunmanız yeterli, tekrar yanınıza ışınlanacak.

Pawn sisteminde çok sinir olduğum birkaç eksiği dile getireyim. Piyonlara istediğimiz gibi komut verme, nereye konuşlanacakları, hangi saldırıyı kullanacakları ve loot yapmayı durdurmaları gibi özellikten yoksun bir sistem. Büyük bir güncelleme ile oyunu destekleme yerine bazı bugları düzelten yamalar çıkarıp dosyayı kapatmışlar.

Loot yapmaları güzel bir özellik ama bazen onların envanterini boşaltmak eziyetli olabiliyor. ''what is that'' deyip taş, sopa ne bulurlarsa cebe atıyorlar. xD

Onun haricinde görev ile ilgili bilgi vermeleri, bazen yolu bulamadığınızda yön göstermeleri vs gibi iyi özellkleri göze çarpıyor.
Bir mağaranın içinde yolumu bulamamıştım, baktım piyonlardan biri kayıp!? Aşağı inmiş bana bağırıyor ''this way, master'' diye  😀
Aferin deyip yolu bulduk.  xD

Affinity sistemi:
Oyunda bütün npc'ler ile ve özel kişiler ( sevgili  ) ile ilgiyi kurma sistemi. Onların görevlerini yaptıkça ve onlara sevdiği hediyelerden verdikçe oran artıyor.

Npc'lere olan ilginin artması fazla kayda değer durum değil, sadece sizi görünce durup selam veriyorlar.
Satıcılar ile artması ise bazı malzemelerin ve silahların satışa sunulmasını sağlıyor.
Yine burada saçma bir sistem karşımıza çıkıyor! Biz yüzüğü kime verirsek verelim oyun finalde sevgili olarak kendi kafasına göre birini seçebiliyor.

Ben yüzüğü Düşeşe verdim ama bazı karşıma çıkarılabilecek seçenekleri de elemeyi öğrendim  xD Böylece Düşeş karşıma çıktı  xD

Açık Dünya:
Fazla büyük ve dehşetli manzaraları olmasa da keyfinize göre dolaşıp vakit öldüreceğiniz, ot çöp toplayacağınız, sandıklar bulup loot yapacağınız bir özgürlük sunulmuş. Aynı Witcher3 ve Skyrim gibi görev yapmadan dolaşabilirsiniz.

Oyunda klanlar ve mekan sahibi olma sistemi olmadığı için dinlenme ve malzemeleri stoklama işi hancılara düşüyor.

Craft ve Enchanting:
Malzemeler birleştirilerek craft yapılabildiği gibi bazı noktalarda ve kişiler tarafından Enchantment ile silah ve zırhlar yükseltilebiliyor.

Yapay Zeka:
 Yapay zeka ne yüksek nede yerlerde sürünüyor diyebiliriz. Örnek olarak, bir kurtu melee silahla öldürmek işkence olabilirken, bacağınıza sürterek yürüyen geyikler kafa karıştırıyor  xD
Haydutların ve ılımlı hayvanların sergilediği tavır ile bir kurtun melee ataklara ani ve dengeli şekilde savunma refleksi göstermesi arasında uçurumlar var. Sonuçta idare eder bir seviye diyebiliriz.

Neyse fazla uzatmadan benim kendi puanlamama geçeyim:

Görevler: 8/10 -Buraya 6 verecektim ama Düşeş Aelinore görevleri etkileyici oldu 
Senaryo: 7/10 
Oynanış: 7/10
Grafik:    7/10
Dövüş sistemi: 7/10  Aslında 8 verecektim ama bazı can alıcı büyüleri yapmak 6-7 saniye sürüyor 
Zorluk: 8/10
Affinity: 5/10
Yapay Zeka: 6/10

Evet arkadaşlar, başka bilmek veya eklemek istediğiniz husus veya düzeltmek istediğiniz nokta varsa yazabilirsiniz.  🙂

Alıntı
Konu başlatıcı Gönderildi : 11 Aralık 2017 12:35
(@lichking)
Üye

Eline sağlık usta. İncelemede kalite akıyor resmen. 🙂 Müsadenle bir kaç sorum olacaktı.

Oyunda atmosferi yansıtmada başarılı mı? Efendim sonra Faction'lar var mı varsa neler. Skyrim'de ki gibi görev yapmadan saatler boş boş dolanıp manzara seyredebiliyor muyuz? Item çeşitliliği nasıl tatmin ediyor mu? Yapay zeka ne kadar zeki?

Tekrardan inceleme için teşekkürler. 😀

CevapAlıntı
Gönderildi : 11 Aralık 2017 16:26
(@penetrator-god)
Üye

İstekli birşekilde başlayıp daha sonradan sıkılarak bıraktım. Ben beğenmedim. Bilmiyorum. Hikayesi çok zayıf. Oynanışına ise alışmak çok zor. Herkese göre değil yani. Tabii daha PC'de yüklü ama devam edecek isteğin gelmesini bekliyorum. Bitirsem bile 2. kez asla başlamam muthemelen. Oyunda beğendiğim tekşey karakter yaratma menüsü. Hiçbir RPG oyununda görmediğim kadar detay vardı. Keşke bu özeni diğer bölümlerinde de gösterselermiş.

CevapAlıntı
Gönderildi : 11 Aralık 2017 17:45
 Ufon
(@ufon)
Üye

Eline sağlık usta. İncelemede kalite akıyor resmen. 🙂 Müsadenle bir kaç sorum olacaktı.

Oyunda atmosferi yansıtmada başarılı mı? Efendim sonra Faction'lar var mı varsa neler. Skyrim'de ki gibi görev yapmadan saatler boş boş dolanıp manzara seyredebiliyor muyuz? Item çeşitliliği nasıl tatmin ediyor mu? Yapay zeka ne kadar zeki?

Tekrardan inceleme için teşekkürler. 😀

Teşekkürler usta  🙂
Unuttuğum birkaç eksik detayı ekledim. Bu son eklediklerim senin sorulara da yanıt olacaktır  😀 İtem çeşitliliği tatmin edici seviyede.
Affinity, Açık Dünya, Craft ve Enchanting, Yapay Zeka gibi eksik kalanları ekledim.

Keşke bu özeni diğer bölümlerinde de gösterselermiş.

Evet haklısın. Birçok özellik yarım kalmış gibi can sıkıyor.

CevapAlıntı
Konu başlatıcı Gönderildi : 12 Aralık 2017 01:40