Discord Sunucumuza Katılın!

Forum üye alımına ve yeni ileti gönderimine kapatılmıştır. Tüm sorularınızı Discord sunucumuzda sorabilirsiniz.

Skywind projesi

Sayfa 1 / 19
 
(@gaidenshinji)
Yetkili


Morroblivion ve Skyblivion'un yapımcısı TESrenewalproject tarafından geliştirilen ve Morrowind'i Skyrim motoruyla bir mod olarak çıkacak olan SkyWind hakkındaki düşünceleriniz nelerdir? Şahsen benim düşüncem oyunun kalitesi'ni ve oynanışlığını bozacakları, Evet farkındayım Vvardenfell Skyrim grafiğiyle görkmek çok çekici geliyor (Şahsen aşırı bir şekilde morrowind oynamama rağmen gözlerimi alamıyorum, Ayrıca derin bir Elder Scrolls fanı olduğum için Morrowind,  Vvardenfell'i böyle gelişmiş grafiklerde görmek beni biraz duygulandırdı) ama oynanabirlik ve zorluk sıfır'ın altına düşecektir ama en azından normal vanilla Morrowind'i oynayamanlar için yararlı bir "şey" olacağını söylemekte fayda var.(Mod demeye dilim varmıyor  :P)

Belirtmek isterimki Oyunun hayranları tarafından geliştirilen Skyrim'in bir modu olarak çıkacak, neredeyse 2.5 yıl önce başlanan ve 70 kişiye yakın bir gönüllü kadro tarafından geliştirilmeye devam eden mod,ilk başladığı halinden çok daha ötesine geçmiş durumda. Eh, Morrowind ebatında bir bölgeyi oyunu aktarmak kolay değil takdir edersiniz ki. Hele ki adeta yeni bir oyun yapar gibi yeni görevler, etkileşimler, karakterler eklendiği falan da düşünülürse...

Unutulmasınki tamamen Skywind tamamen profesyonellerin elinde! 70 kişilik ekibin içinde Konsept tasarımcılar, 3d modellemeciler, senaryo yazarları, bestekârlar, vesairelerin yanı sıra 30 kişinin de seslendirmeci olduğunu düşünürseniz projenin büyüklüğü konusunda daha iyi bir fikir edinmiş oluruz.


Gelelim Oynanış Bilgisine...

Morrowind gibi serbest bir oyunun Skyrim gibi motoru sınırlı oyuna nasıl sığdıracaklar? Bildiğiniz gibi Morrowind'deki bir çok özellik Skyrim'de yok bunlardan biri Morrowind'de çoğu zaman kullandığımız "Levitate", Levitate ile artık büyü veya iksir'a bağlı istediğin gibi uçabiliyorsun. Skyrim'in motorunun bunu destekleyebileceği belli değil, ancak Skywind ekibinin Skywind üzerinde bu kadar ilerlemesine bakılırsa olacak gibi. Olmassa bile bazı görev ve mekan tasarımlarını değiştirmeleri gerekecek neden mi? Morrowind'de çoğu görev bazı mekanlara uçarak giriyorsunuz, mesela Vivec City'de Baar Dau diye bir hapishane var kendisi uçan bir kaya kütlesi zamanında Vivec'in büyüsel güçleri tarafından durdurulmuş. Oraya girmek için levitate kullanmak gerek. Hatırlarsanız Skyrim Dragonborn DLC'de Master Neloth'un Telvanni kulesine uçarak çıkıyorduk ama sadece orası için geçerli yani kısıtlı. Burayda bu tür fikirlerle koyulabilir ancak Morrowind'in serbest akıcılığını yok edecektir. Çünkü bir çok kişi Levitate ve farklı büyüler ile Vivec City'den Sheogorad bölgesine yani haritanın başından sonuna uçuyor, herkes bu serbest dünyayı isteyecektir.

Combat sistemine gelelim, Morrowind'de bildiğiniz gibi "miss, miss, miss, hit, miss, hit, miss, miss" gibi bir sistem bulunmakta. Diğer oyunların aksine (Arena ve Daggerfall hariç) Morrowind'de Fatigiue var yani yorgunluk, stamine ile aynı görevi görüyor demesi zor. Morrowind'de vuruş şekillerini bile hasar sistemi bulunmakta, Chop (Normal vuruş), Slash (Sağdan, sola veya tam tersi), Thrust (Geriden ileriye veya tam tersi), Marksman (bildiğimiz nişancı uzaktan vurmak) bunlar içinde ayrı ayrı hasarlar belirlenmiş. Bunu ayrıntılı olarak Skyrim motorune göre nasıl ayarlayacaklar merak konusu.

Bildiğimiz gibi Skyrim'de eşyaların aktif encanthları bulunmuyor, ancak Morrowind'de kullanabiliyorsun. Mesela Morrowind'de Boots of Apotle diye bir item var. Giydiğin zaman Levitate'i kullanarak uçabiliyorsun daha doğrusu süzülüyorsun. Skyrim'de daha doğrusu motorunda bunu desteleyecek bir şey yok. Ayrıca Morrowind'de yüzlerce pozitif ve negatif aktif yetenek bulunmakta, Skyrim'de bunlar çöpe dönüşür emin olun, belli başlı bazı özelliklerde birbiriyle çarpışıyor ve elinizden bazılarını çıkarmanız gerekiyor.

Skyrim'de tek tip Attribute bulunuyor, Health-Mana-Stamina çoğu skilleriniz bunlara bağlı sadece Secondary Attribute'lerde "Carry Wight" var. Ancak Morrowin'de Primary, Derived ve Other olmak üzere 16 tane Attribute bulunmakta. Çoğu skilleriniz buna göre ayarlanmış ve ayrılmış.

Bunun dışında aktif efektler, hastalıklar, sınıf sistemi, daha gelişmiş Speecraft sistemi ve bir çok şey tekrardan moda aktarılmalı, gerekli bu.

Sanırım en çok yararı Grafik ve aktif Dünya görecek. Çünkü bütün modeller ve textureler tekrardan tasarlanıp moda aktarılıyor. Morrowind'i grafikler tarafından oynamayanlar için çok yararlı bir mod olacak ancak yukarıda dediğim öğeleri (Onlar azı bile) koymaları lazım. Yoksa Morrowind - Skywind taraflığı çıkacağına %100 eminim. 🙂

Kısacası Skyrim'in şuanki moturu Morrowind için eklenecek bir çok öğe'yi kısıtlıyor. Ama göreceğiz 🙂


Alternatif Oyun Menüsü 

                                                                                             

               

Harita'nın Bir Kısmı

Harita İkonları

Balmora

Tanıtım

Ghostgate

Tanıtım

Harita Marker

Ve karşınızda Tribunal'in kalbi, Vivec City ve Baar Dau'nun buluştuğu yer, High Fane;

Skywind için Morrowind'in müzikleri tekrardan son derece Profesyonelce hazırlanıyor, Müziklere ulaşmak için;

Tanıtım

Tanıtım


Videolar ve Fragmanlar

Skywind'daki Volkan Lavlarını nasıl tasarladıklarını ve test ettiklerini gösteren küçük bir video;

Tanıtım

Ash Vampirlerinin animasyonları;

Tanıtım

Red Mountain;

Tanıtım

'Yearning' Trailer (Seyda Neen Preview);

Tanıtım

'Revive' Trailer;

Tanıtım

Skywind - 'Archipelago' Trailer (Sheogorad preview)

Tanıtım

'Rise' Trailer

Tanıtım

'Harmony' Trailer (Ascadian Isles Preview)

Tanıtım

'Arid Trek' Trailer (Ashlands Preview)

Tanıtım

Skywind - 'Remnants' Trailer (Daedric Ruins Preview)

Tanıtım

'Arkvenor' Trailer (Azura's Coast Preview)

Tanıtım

ÖNEMLİ NOT: SKYWIND OYUN DEĞİL MOD.

Alıntı
Konu başlatıcı Gönderildi : 5 Ocak 2015 12:00
(@sneijder101010)
Üye

Dostum ben halen şeyi merak ediyorum bu mod çıktıgında indirdigimizde oyun girişinde 2 seçenek çıkacak mı hangisini oynamak istiyorsunuz diye ? mesela 1.tıklayınca skyrim açılacak mı yoksa bu skyrim yerini komple alacak mı o konu hakkında bilgin var mı

CevapAlıntı
Gönderildi : 5 Ocak 2015 13:38
(@gaidenshinji)
Yetkili

Oyuna başlamadan önce sana 2 seçenek verecek Skyrim - Morrowind ikiside tamamen ayrı ayrı olacak.

CevapAlıntı
Konu başlatıcı Gönderildi : 5 Ocak 2015 18:06
(@gaidenshinji)
Yetkili

Benim görüşüm bu modun çıkmayacağı, çıkarsada bugdan oynanmayacağı.

Alpha sürümü oynadım evet çok bug var NPC'lerin kıyafetleri yok falan, hatta oyunu bitiriken Lorkhan'ın kalbi bir dunmer şeklinde ama bukadar ilerlemişken bırakacaklarını sanmıyorum Develepmont videolarında tamamen profesyonelce hazırlanıyor.

CevapAlıntı
Konu başlatıcı Gönderildi : 6 Ocak 2015 06:18
(@weltkrieg)
Üye

Bu modu bedavaya vermesinler bence hatta bethesda ile anlaşma yapıp steam'a falan verebilirler bu oyunu olmaz mı ?

CevapAlıntı
Gönderildi : 6 Ocak 2015 08:53
(@zagor)
Üye

Neden cebimizden para çıkmak zorunda 🙂

CevapAlıntı
Gönderildi : 6 Ocak 2015 09:04
(@weltkrieg)
Üye

Neden cebimizden para çıkmak zorunda 🙂

Çünkü yapımcıların cebinden oldukça para ve emek çıkmıştır 🙂

CevapAlıntı
Gönderildi : 6 Ocak 2015 09:19
(@gaidenshinji)
Yetkili

Ücretsiz olacak, ayrıca Steam'a oyun olarak gelmesi imkansız atölyeye mod olarak getirilir.

CevapAlıntı
Konu başlatıcı Gönderildi : 6 Ocak 2015 13:35
(@master-aryon)
Üye

O kadar çok emek ve çabaya bedava olması çok zor.

CevapAlıntı
Gönderildi : 7 Ocak 2015 02:15
(@master-aryon)
Üye

Ne emek ve çabalar bedava sunuldu kardeş

Bu oyun Beta sürümüne geçti mi ?

CevapAlıntı
Gönderildi : 11 Ocak 2015 06:15
(@mertusta)
İmparator

Bu oyun Beta sürümüne geçti mi ?

Bi ara modu indirebiliyordun. Şu anda onu kaldırmışlar.

CevapAlıntı
Gönderildi : 11 Ocak 2015 10:18
(@master-aryon)
Üye

Bi ara modu indirebiliyordun. Şu anda onu kaldırmışlar.

Aynen Day Z'deki uygulamayı yapıyorlar. Day Z Arma 2'nin modu şeklindeydi. Sonradan ayrı oyuna çevirdiler.

CevapAlıntı
Gönderildi : 11 Ocak 2015 12:13
(@mertusta)
İmparator

Modu dediğim oyunun kendisini indirebiliyordun aslında. Mod derken basit gözükebilir ama 3-4 gb boyutlarında birşeydi. İndirebildiğin zamanda da ayrı bir oyun halindeydi 🙂 Çalışması için Morrowind GOTY + Skyrim lazım.

CevapAlıntı
Gönderildi : 11 Ocak 2015 12:14
(@gaidenshinji)
Yetkili

Alpha dosyaları mevcut bende uploadlarım isteyen olursa çalışırmı bilmem.

CevapAlıntı
Konu başlatıcı Gönderildi : 11 Ocak 2015 12:36
(@bone-breaker)
Üye

Şimdi bu geldiği zaman hem morrowind hem skyrim mi lazım olacak yoksa sadece skyrim mi ?

CevapAlıntı
Gönderildi : 11 Ocak 2015 12:37
Sayfa 1 / 19