[Sabit] Elder Scrolls Evreni - Soru/Cevap Başlığı  

Sayfa 93 / 94 Önceki Sonraki
 
excalibur0
(@excalibur0)
Üye
Üyelik: 1 sene önce
Gönderiler: 73

Forumun wikisi haricinde Elder Scrolls Lore'sini öğrenebileceğim bir yer varmıdır ? (İng biliyorum)

CevapAlıntı
Gönderildi : 9 Eylül 2018 16:05
aranumaril
(@aethel)
İmparator
Üyelik: 4 sene önce
Gönderiler: 5714

www.uesp.net
www.imperial-library.info
www.c0da.es
www.reddit.com/r/teslore

CevapAlıntı
Gönderildi : 9 Eylül 2018 16:17
GoktugKoselı
(@goktugkoseli)
Üye
Üyelik: 1 sene önce
Gönderiler: 151

Geçen forumda bi arkadaş Ysmir wulfharth'ın , Tiber Septimin hocası olduğunu söylemişti. Ve kendisinin hem Shorun avatarı hem de Ejderdoğan olduğunu da söylemişti.

Tiber Septim tüm tamriel'i fethetmişti. Eğer Tiber değil de Ysmir komutan olsaydı , yine fethedebilir miydi ?

Ayrıca 1v1 yaptılar mı hiç ? Sonuçta eğitim verirken son aşamada sınaması gerekecek. Yapmadılarsa kim alır sizce ? (Bana göre Ysmir , Tiber'i havada karada)
(Ben Ysmir ile Ysgramoru karıştırmışım kusura bakmayın. Aynı soruların Ysgramor için olduğunu varsayın.Tabi isteyen Ysmir'i de cevaplayabilir.)

CevapAlıntı
Gönderildi : 15 Eylül 2018 16:07
Joe
 Joe
(@joe)
Üye
Üyelik: 2 sene önce
Gönderiler: 297

Soruları cevaplayan çıkmadığı için bir daha soruyorum :

1-) Neden Nidalar çoğunlukla 3 heceden oluşuyor(Miraak'ın 4 heceli nidası vardı) özel bir sebebi var mı ?
2-) Jyggalag'ın zamanında diğer Daedra'lardan daha güçlü olmasını sağlayan şey neydi ? (Onu ne güçlendirdi)

@Malkoçoğlu; Senin bu konuda bilgin var mı hocam ?

CevapAlıntı
Gönderildi : 15 Eylül 2018 16:30
GoktugKoselı
(@goktugkoseli)
Üye
Üyelik: 1 sene önce
Gönderiler: 151

Jyggalag olayları önceden tahmin edebiliyor.Yani bir tür öngörüsü var diyebiliriz. Sheogorath ise tam tersine bir şeyi yapmadan önce sonuçlarını düşünmüyor , diğer kişilerin ne yapabileceklerini tahmin edemiyor. Zaten lanetin detaylarına göre tam tersine dönüşüyor Jyggalag.Ve jyggalag diğer prenslerden çok daha güçlüymüş.Sonradan gelen bir güç değil.(Reddit olduğu için kesin diyemem.)

Spoiler for "Asıl metin"

From what I've gathered, Jyggalag was the most powerful because of his ability to accurately predict anything, including the actions of the other Princes. They only succeeded in turning him into Sheogorath because by all accounts they SHOULDN'T have. The one thing that every prediction of Jyggalag's showed they would never do was work together.

CevapAlıntı
Gönderildi : 15 Eylül 2018 16:59
Joe
 Joe
(@joe)
Üye
Üyelik: 2 sene önce
Gönderiler: 297

Jyggalag olayları önceden tahmin edebiliyor.Yani bir tür öngörüsü var diyebiliriz. Sheogorath ise tam tersine bir şeyi yapmadan önce sonuçlarını düşünmüyor , diğer kişilerin ne yapabileceklerini tahmin edemiyor. Zaten lanetin detaylarına göre tam tersine dönüşüyor Jyggalag.Ve jyggalag diğer prenslerden çok daha güçlüymüş.Sonradan gelen bir güç değil.(Reddit olduğu için kesin diyemem.)

Spoiler for "Asıl metin"

From what I've gathered, Jyggalag was the most powerful because of his ability to accurately predict anything, including the actions of the other Princes. They only succeeded in turning him into Sheogorath because by all accounts they SHOULDN'T have. The one thing that every prediction of Jyggalag's showed they would never do was work together.

Önceden görebiliyorsa edebiliyorsa neden kendi lanetini öngöremedi ?

Birde bu öngörü Oblivion ve içindekileri mi kapsıyor yoksa zamanın olduğu her yerde(dolayısıyla Void hariç) öngörüde bulunabiliyor mu ?

CevapAlıntı
Gönderildi : 15 Eylül 2018 17:35
GoktugKoselı
(@goktugkoseli)
Üye
Üyelik: 1 sene önce
Gönderiler: 151

Öngörü derken tahmin. Ama diğer prenslerin bir olup lanetleyeceğini düşünmedi. Sonuçta deadrik prensler birbirlerinden çok haz eden kişiler değil.

Tahmin etse ve en güçlü prens olsa bile birden fazla prensin lanetine karşı yapabileceği bir şey yok. Nasıl öleceğini bilmen ölmeyeceğin anlamına gelmez.

CevapAlıntı
Gönderildi : 15 Eylül 2018 17:43
Joe
 Joe
(@joe)
Üye
Üyelik: 2 sene önce
Gönderiler: 297

Öngörü derken tahmin. Ama diğer prenslerin bir olup lanetleyeceğini düşünmedi. Sonuçta deadrik prensler birbirlerinden çok haz eden kişiler değil.

Tahmin etse ve en güçlü prens olsa bile birden fazla prensin lanetine karşı yapabileceği bir şey yok. Nasıl öleceğini bilmen ölmeyeceğin anlamına gelmez.

Güzel bir link buldum bununla ilgili az çok aydınlattı , sanırım senin attığın reddit yorumunun kaynağıda burası :

http://en.uesp.net/wiki/Shivering:Dyus

"The great library was the height of logic and deduction. Contained within its walls were the logical prediction of every action ever taken by any creature, mortal or Daedric. Every birth. Every death. The rise of Tiber Septim. The Numidium. Everything. All predicted with the formulae found within Jyggalag's library.

CevapAlıntı
Gönderildi : 16 Eylül 2018 03:12
Blue
 Blue
(@bluestorm02)
Kadim Konsey
Üyelik: 5 sene önce
Gönderiler: 5507

Soruları cevaplayan çıkmadığı için bir daha soruyorum :

1-) Neden Nidalar çoğunlukla 3 heceden oluşuyor(Miraak'ın 4 heceli nidası vardı) özel bir sebebi var mı ?
2-) Jyggalag'ın zamanında diğer Daedra'lardan daha güçlü olmasını sağlayan şey neydi ? (Onu ne güçlendirdi)

@Malkoçoğlu; Senin bu konuda bilgin var mı hocam ?

1) Nidaların 3 heceden olmasının özel bir nedeni yok. Oyun olduğu için böyle ve zaten Skyrim ile birlikte ejderha diline 3 hece olayı geldi.

CevapAlıntı
Gönderildi : 16 Eylül 2018 07:44
süleyman maik
(@suleyman-maik)
Üye
Üyelik: 5 sene önce
Gönderiler: 655

1-) Bence burada 2 şeye gönderme var.bir ejderhaların insanlar kadar zeki olmadıkları. ikincisi ejderha dilinin çok çok çok eski bir dil oluşu.peki neden çünkü dilin kökeninde 3 öge yatar özne, nesne ve fiil. bunların her biri bir kelime ile ifade edilir ve en çok kullanılan fiiller en az sese sahiptir. Çünkü diller insan zekası çok gelişmeden ortaya çıkmıştır insan zekası karmaşıklaştıkça o da karmaşıklaşmaya başlamıştır. ejder dili 3 kelimeden oluşur çünkü eskidir ve gelişmemiştir.Ve bir insan onu daha da geliştirebiliyor çünkü insanlar ejderhalardan daha zeki.
2-) Evrende hangi tanrı neden bu kadar güçlü sebebini kimse bilmiyor.Kimilerine göre onlara güç veren şey onlara tapanların inancı, kimisine göre temsil ettikleri şeyin ne kadar güçlü oldukları vesaire... Mesela Peryite güçsüz çünkü pek tapanı yok ya da Nocturnal en güçlü deadra çünkü temsil ettiği karanlık oblivionun asıl kimyasını oluşturan şey. Yani direk olarak şu güçlüdür bu güçlüdür diyemiyorsun ama mesela Malacath güçsüzdür diyebiliyorsun çünkü eğer çok güçlü olsaydı kendisine tapan orkların ülkesinin defalarca yıkılmasına engel olurdu.Yani lafa bakmayacaksın işe bakacaksın.Jyglaag laneti yemiş mi yemiş o kadar da güçlü değilmiş demek ki.

CevapAlıntı
Gönderildi : 16 Eylül 2018 10:06
GoktugKoselı
(@goktugkoseli)
Üye
Üyelik: 1 sene önce
Gönderiler: 151

1-) Bence burada 2 şeye gönderme var.bir ejderhaların insanlar kadar zeki olmadıkları. ikincisi ejderha dilinin çok çok çok eski bir dil oluşu.peki neden çünkü dilin kökeninde 3 öge yatar özne, nesne ve fiil. bunların her biri bir kelime ile ifade edilir ve en çok kullanılan fiiller en az sese sahiptir. Çünkü diller insan zekası çok gelişmeden ortaya çıkmıştır insan zekası karmaşıklaştıkça o da karmaşıklaşmaya başlamıştır. ejder dili 3 kelimeden oluşur çünkü eskidir ve gelişmemiştir.Ve bir insan onu daha da geliştirebiliyor çünkü insanlar ejderhalardan daha zeki.
2-) Evrende hangi tanrı neden bu kadar güçlü sebebini kimse bilmiyor.Kimilerine göre onlara güç veren şey onlara tapanların inancı, kimisine göre temsil ettikleri şeyin ne kadar güçlü oldukları vesaire... Mesela Peryite güçsüz çünkü pek tapanı yok ya da Nocturnal en güçlü deadra çünkü temsil ettiği karanlık oblivionun asıl kimyasını oluşturan şey. Yani direk olarak şu güçlüdür bu güçlüdür diyemiyorsun ama mesela Malacath güçsüzdür diyebiliyorsun çünkü eğer çok güçlü olsaydı kendisine tapan orkların ülkesinin defalarca yıkılmasına engel olurdu.Yani lafa bakmayacaksın işe bakacaksın.Jyglaag laneti yemiş mi yemiş o kadar da güçlü değilmiş demek ki.

Yalnız birden fazla deadra lanetlemesine rağmen her 100 yıl geri dönebiliyordu. Ayrıca lanetten sonra bile oldukça güçlü kaldı. Şimdi en büyük bidon 10 litre alabiliyor , eğer 16 tane 5 litrelik bidon bu bidona su akıtırsa , diğerlerinden daha fazla kapasitesi olması etki eder mi ? 😀

CevapAlıntı
Gönderildi : 16 Eylül 2018 10:40
Moonglum
(@hjalti)
Üye
Üyelik: 3 sene önce
Gönderiler: 881

Geçen forumda bi arkadaş Ysmir wulfharth'ın , Tiber Septimin hocası olduğunu söylemişti. Ve kendisinin hem Shorun avatarı hem de Ejderdoğan olduğunu da söylemişti.

 Tiber Septim tüm tamriel'i fethetmişti. Eğer Tiber değil de Ysmir komutan olsaydı , yine fethedebilir miydi ?  
 
 Ayrıca 1v1 yaptılar mı hiç ? Sonuçta eğitim verirken son aşamada sınaması gerekecek. Yapmadılarsa kim alır sizce ? (Bana göre Ysmir  , Tiber'i havada karada)
(Ben Ysmir ile Ysgramoru karıştırmışım kusura bakmayın. Aynı soruların Ysgramor için olduğunu varsayın.Tabi isteyen Ysmir'i de cevaplayabilir.)

Ysgramor Tiberden çok önce yaşıyor ve  ölüyor, 1v1 yapsalar kim kazanır bilemem.

Ysimir ise Tibere nida öğreten ve onu geliştirmesini sağlayan kişi.Ancak Ysimir, Tamrieli feth edemezdi bunun sebebi ise Tiberin çoğu yeri Numidium ile feth etmesi.Bir de şu var Ysimirin aklı entrikaya ne kadar basar bilmem ama pek fazla olduğunu sanmıyorum, Tiber ise kendi dostlarına bile ihanet ederek yükselen bir kişi.

CevapAlıntı
Gönderildi : 16 Eylül 2018 13:29
Blue
 Blue
(@bluestorm02)
Kadim Konsey
Üyelik: 5 sene önce
Gönderiler: 5507

1-) Bence burada 2 şeye gönderme var.bir ejderhaların insanlar kadar zeki olmadıkları. ikincisi ejderha dilinin çok çok çok eski bir dil oluşu.peki neden çünkü dilin kökeninde 3 öge yatar özne, nesne ve fiil. bunların her biri bir kelime ile ifade edilir ve en çok kullanılan fiiller en az sese sahiptir. Çünkü diller insan zekası çok gelişmeden ortaya çıkmıştır insan zekası karmaşıklaştıkça o da karmaşıklaşmaya başlamıştır. ejder dili 3 kelimeden oluşur çünkü eskidir ve gelişmemiştir.Ve bir insan onu daha da geliştirebiliyor çünkü insanlar ejderhalardan daha zeki.
2-) Evrende hangi tanrı neden bu kadar güçlü sebebini kimse bilmiyor.Kimilerine göre onlara güç veren şey onlara tapanların inancı, kimisine göre temsil ettikleri şeyin ne kadar güçlü oldukları vesaire... Mesela Peryite güçsüz çünkü pek tapanı yok ya da Nocturnal en güçlü deadra çünkü temsil ettiği karanlık oblivionun asıl kimyasını oluşturan şey. Yani direk olarak şu güçlüdür bu güçlüdür diyemiyorsun ama mesela Malacath güçsüzdür diyebiliyorsun çünkü eğer çok güçlü olsaydı kendisine tapan orkların ülkesinin defalarca yıkılmasına engel olurdu.Yani lafa bakmayacaksın işe bakacaksın.Jyglaag laneti yemiş mi yemiş o kadar da güçlü değilmiş demek ki.

Bazı ejderhaların isimleri 4 heceli pek alakası olduğunu sanmıyorum. 3 hece kuralı skyrim ile eklendi ama çok soru işareti bırakıyor miraak'ın 4 heceli shout u olması ve ejderhaların isimlerinin 4 heceli olması.

CevapAlıntı
Gönderildi : 17 Eylül 2018 15:02
Narud
(@narud)
Üye
Üyelik: 2 sene önce
Gönderiler: 2

Oblivion VI VE MORROVİND III Oynama gibi bir şansım yok bu yüzden hikyalerine ögrenmek istiyorum tamamen lore
ve skyrime başlamak istiyorum acaba nerden bulabilirim morrovind ve oblivion lore'unu

CevapAlıntı
Gönderildi : 1 Ekim 2018 17:42
Moonglum
(@hjalti)
Üye
Üyelik: 3 sene önce
Gönderiler: 881

1-) C0da da Talos ve Jubal'ın diyaloğu esnasında Talos Lorkhan oluyordu(Bunu yapan büyük ihtimal Lorkhan).Talos, Lorkhan'ın bir avatarı ve Lorkhan onun yerine geçebiliyor, New Man(Tosh Raka) da Lorkhan'ın avatarı ve Amaranth olmuş bir zaman ejderhası. Lorkhan herhangi bir şekilde Tosh Raka'nın bedenine geçebilir mi?Güçlerinden faydalanabilir mi? Eğer geçebilirse Lorkhan Amaranth olmaz mı? Ya da sadece 5.çağdan önceki Tosh Rakanın bedenine mi geçebilir? Ya da C0da da gördüğümüz şey Lorkhanın Talosu kullanarak kendini oraya summonlamasımıydı? Ve beden olarak Talos dan mı faydalandı?

2-) Tosh Raka, Lorkhan'ın avatarı ise nasıl zaman ejderi oldu? AKA kendi avatarlarının kim olduğuna karışmıyor ve ya karışamıyor mu?

3-) Lorkhan'ın kalbini alması ile birlikte Lorkhan'ın bedeni olan Masser ve Secunda ya neden bir şey olmuyor? O sırada bildiğimiz TES rüyasından çıkıp yeni Amaranthın rüyasına bir geçiş mi yapıyorlar?

CevapAlıntı
Gönderildi : 7 Ekim 2018 12:08
Sayfa 93 / 94 Önceki Sonraki
  
Çalışıyor

Lütfen Giriş yap yada Kayıt ol