[Sabit] Elder Scrolls VI Genel Sohbet  

Sayfa 82 / 85
 
(@darkdeep)
Yetkili
Gönderen: Sesl1harf
Gönderen: Darkdeep

Todd Howard, Starfield ve Tes 6 için tamamen yeni bir motor hazırlanmayacağını, her zamanki gibi var olanın geliştirilerek kullanılacağını söyledi.

Tabi NetImmerse=Gamebryo=Creation olarak düşünülüyorsa, aynı motoru kullanılyorlar. Fakat bu üç motora tamamen aynı motor dersek de Unreal Engine 1=Unreal Engine 4 dememiz lazım ki bu da pek mantıklı olmaz. Kısacası bir oyun motorunun temelinin eskiye dayanması çok bir şey ifade etmiyor, çünkü oyun motorları genelde ihtiyaca yönelik olarak şekillendirilebiliyor. Mesela Titanfall 2, 2004 yılında Half-Life 2 ile ortaya çıkan Source motorunu kullanıyor, Red Dead Redemption 2 de 2008 yılında GTA 4 ile ortaya çıkan Rage motorunu kullanıyor.

Biraz daha ayrıntılı bilgi için bu yazıya da göz atabilirsiniz: https://kotaku.com/the-controversy-over-bethesdas-game-engine-is-misguided-1830435351

Ben buna tam olarak katılmıyorum, konu hakkında yeterli bir teknik bilgim yok. Ama takip ettiğim kadarıyla (yani yapımcıların yorumlarına göre) kimi zaman eskinin üstüne sünger çekmek gerekebiliyor. Senin söylediğin gibi uzun soluklu gidip günümüzde bile güzel işler çıkaran motorlar olduğu gibi kimi zaman Cyberpunk, Mount&Blade, Dota 2 ve CS: GO örneklerindeki gibi yeni motora geçenler de var. Bunlar da geçiş nedeni olarak daha kolay ve daha uygun bir motora ihtiyaç duymalarını sunuyorlar. Valve Golden Source'dan Source'a, oradan da Source 2'ye geçti. Gerçi adamlar artık Steam dışında pek bir şeyle uğraşmıyorlar "bu elemanlar para alıyor bari boş durmasınlar" diye yaptırmış da olabilirler, kötü bir örnek oldu. 😀

Asıl sıkıntı bence Bethesda'nın temelin üstüne bir şey koyabilecekse bile koymaması. Skyrim, Fallout 4 ve 76 iyice birbirine benzer oyunlar. Bu konuda anlamlandıramadığım bir tembellikleri var ve eğer diretirlerse Starfield ve TES 6'nın da öncekilerle aynı kalitede ve kötü oyunlar olacağına eminim ben.

Skyrim, Fallout 4 ve Fallout 76'nın benzer grafiklere sahip olması yeni bir olay değil ama. Aynı şey Oblivion, Fallout 3 ve Fallout New Vegas ile de oldu. Bu üç oyun da grafiksel ve teknik anlamda neredeyse aynıydı. Hatta New Vegas da çıkışında hata yumağıydı, insanlar oyunu doğru düzgün oynayamıyordu bile, sonradan güncellemelerle düzeltilebildi. Yine benzer bir düzen kısacası, ana stüdyodan çıkmış iki ana oyun ve yan stüdyoya verilmiş bir spin-off.

CevapAlıntı
Gönderildi : 21 Kasım 2018 11:17
(@gaidenshinji)
Yetkili

#TES25 yayınından geliyorum; Todd Howard'ın dediğine göre E3'te Elder Scrolls VI olmayacakmış ve önlerinde geliştirme aşaması için uzun bir yol varmış ve bizden sabırlı olmamızı bekliyormuş. Yukarıda TESVI'nın yeni (!) motoruyla ilgili tartışmalar gördüm ancak Todd Howard'ın canlı yayında söylediğine göre TESVI için yine aynı motor kullanılacakmış.

Bu ileti 2 sene önce tarafından Malkoçoğlu tarihinde düzenlendi
CevapAlıntı
Gönderildi : 29 Mart 2019 22:58
(@mertusta)
İmparator

Oyun Balyozyurtta geçer, biz de sword singer'ızdır. Çölün ortasında ilerleyen mahkum kervanında ilerleriz, derken haydutlar basar. Biz de kaosta aradan sıyrılırız. Aldmeriyi tokatladıktan sonra crowns ve forebears tayfaları yine birbirine düşer. Üçüncü bi negromancer taraf vardır, pis büyüler yapıp ortalığı karıştırır. Bu dayı dirilen eski yokuda krallarından Fehejeheje'dir. Ölen ra gada savaşçılarını diriltip işgale başlar. Tam bu sırada oyun crash yer ve hikayemiz de burada biter.

Bethesda Presented Eldır Skrols 5I

 

CevapAlıntı
Gönderildi : 30 Mart 2019 06:10
(@newoooo)
Üye
Gönderen: Sesl1harf

Ben buna tam olarak katılmıyorum, konu hakkında yeterli bir teknik bilgim yok. Ama takip ettiğim kadarıyla (yani yapımcıların yorumlarına göre) kimi zaman eskinin üstüne sünger çekmek gerekebiliyor. Senin söylediğin gibi uzun soluklu gidip günümüzde bile güzel işler çıkaran motorlar olduğu gibi kimi zaman Cyberpunk, Mount&Blade, Dota 2 ve CS: GO örneklerindeki gibi yeni motora geçenler de var. Bunlar da geçiş nedeni olarak daha kolay ve daha uygun bir motora ihtiyaç duymalarını sunuyorlar. Valve Golden Source'dan Source'a, oradan da Source 2'ye geçti. Gerçi adamlar artık Steam dışında pek bir şeyle uğraşmıyorlar "bu elemanlar para alıyor bari boş durmasınlar" diye yaptırmış da olabilirler, kötü bir örnek oldu. 😀

Source 2 zaten Source'un geliştirilmiş hâli olmalı diye biliyorum hâli hazırda. Diğer yandan Cyberpunk da Red Engine 3'ten Red Engine 4'e geçmiş bir oyun. Bu ikisi büyük ihtimal motorun temelini aynı tutulup ihtiyaçlara ve modern zamana göre şekillendirilmiş hâlleri. Bethesda kendini bir kalıba soktu, devamlı o kalıbın içinde kalmaya çalışıyor oynanış olarak. O yüzden oynanıştan ziyade, hikayeyi, hikaye işlenişini, yan karakterlerle etkileşimi ve açık dünya tasarımının nasıl olacağı daha öncelikli hâle gelmiş gibi gözüküyor TES serisinde. Şu yeni çıkacak olan Starfield, oyun motoru hakkında yeterince bilgi verecektir bize. Sadece gelecekte geçen bir TES ya da Fallout olacağını düşünmüyorum teaser'a bakarak.

Dipnot: Baya eski tartışmaymış.

Bu ileti 2 sene önce tarafından BlueNevy tarihinde düzenlendi
CevapAlıntı
Gönderildi : 30 Mart 2019 09:25
(@nordtalos)
Üye

Anniversary yayınını bende izledim. Yeni teknoloji ile ilgili ufak bir gösterim yaptılar

Bu arada E3'te olmayacaklardan biri de Starfield. Starfield yanlış bilmiyorsam uzun yıllardır geliştirilen bir oyun, hatta oynanabilir olduğunu bile okumuştum. E3'te en azından fragman bekliyordum. Starfield ile ilgili söylenenler yanlış değilse ve 2020 de tanıtılıp çıkarsa 2021 kuvvetli bir bahis TES VI için.

Ayrıca şöyle birşey vardı Bethesda E3 için bir fotoğraf paylaşmış, parlayan yıldızlar ve Bethesda oyun karakterlerinin çimde olduğu. Bunu da yıldızlar "star" çimler "field"i temsil ediyor diye yorumlamışlardı. Todd yalancı olabilir TES ve Starfield hakkında oyunların daha çok zamanı var derken. ? 

Son olarak bu kullanılacak teknoloji Starfield için V1 TES için V2 dediler. TES Starfield'ın gelişmiş olacak.

 

Bu ileti 2 sene önce 3 defa tarafından nordtalos tarihinde düzenlendi
CevapAlıntı
Gönderildi : 30 Mart 2019 20:18
Altuğ beğendi
(@darkdeep)
Yetkili

Söylenene göre Bethesda, Tes 6'nın grafikleri için Quixel ile çalışıyormuş. Gerçek dünyadaki mekanları tarayıp oyuna aktarmaya yarayan bir teknolji kısaca. Bir üst iletideki çöl resimleri de onunla ilgili.

https://quixel.com/

CevapAlıntı
Gönderildi : 31 Mart 2019 01:39
BlueNevy beğendi
(@newoooo)
Üye
Gönderen: Darkdeep

Söylenene göre Bethesda, Tes 6'nın grafikleri için Quixel ile çalışıyormuş. Gerçek dünyadaki mekanları tarayıp oyuna aktarmaya yarayan bir teknolji kısaca. Bir üst iletideki çöl resimleri de onunla ilgili.

https://quixel.com/

Buna göre gösterilen teaser kesin TES 6 ile alakasız bir teaser. Hiç photorealistic değildi görüntüler. Neyse bu doğruysa açık dünya daha da güzel olacaktır. Tabi çok abartılırsa da gereksinimleri de güzel olacaktır.

CevapAlıntı
Gönderildi : 31 Mart 2019 02:03
(@mertusta)
İmparator

Nenenin modellemesi fena gözükmüyordu ama umarım animasyonları yine kütük gibi yapmazlar. Kombat sistemi leş gibi serinin. 

CevapAlıntı
Gönderildi : 31 Mart 2019 02:10
(@dovakrah)
Üye

beyler tes6 nın grafik ve arayüzleri bence güzel olcakki olmak zorunda.şu çok özendiklerini düşünmediğim bladesde bile az çok vuruş hissi var umarım tes6 dada olur.adama okla vuruyoz hiçbisey olmamış gibi üzerimize geliyor kılıçla vuruyoruz hiçbisey olmuyor felan bunları düzeltsinler.bide sırf modcular için aynı motoru kullanıyolarki bu tamamen saçmalık.sırf insanlar modlar diyip birçok şeyi geçiştirirlerse ozaman ne analari kalır ne bacıları

CevapAlıntı
Gönderildi : 9 Nisan 2019 01:31
(@newoooo)
Üye

Creation Kit her ne kadar Skyrim'in mod kaynağının ana noktası olsa da hâli hazırda çok hantal ve hatalı bir program. Creation Kit'e illa çeki-düzen vermeleri gerekiyor. Bana kalırsa modlanabilirliği de kısabilirler. Tabi bu kısıtlama animasyon tarafına gelmeli. Zira hikaye anlatımını güçlendirecek hazır animasyonlar iyi olur. Animasyonları modlardan bağımsız olarak kaliteli hâle getirmeleri lazım. Ek olarak hikaye kiti oyun için iyi olabilir. Zira daha önce DOOM'da ufak bir benzerini (Her ne kadar hikaye kiti olmasa da) görmüştük.

CevapAlıntı
Gönderildi : 9 Nisan 2019 02:29
(@sesl1harf)
Üye

Bunu gösterilen grafiklerle hayal ettim de. 

CevapAlıntı
Gönderildi : 9 Nisan 2019 17:30
(@goktugkoseli)
Üye

O değilde oyun Landfall'ı konu alırsa harika sahneler görebilir miyiz?

Nerevarine'ye yardım edebiliriz veya Skyrim'de çok Shor göndermesi vardı , Shor'un tekrar diriltilmesinde etkili olabiliriz. Bazı kaynaklarda Nirn 9.çağı görüyor . Eğer böyle olursa  Numundium'un durdurulmasında büyük payımız olur. Olabilir. Olabilir mi? 🙁

CevapAlıntı
Gönderildi : 9 Nisan 2019 21:03
(@dovakrah)
Üye
Gönderen: Sesl1harf

Bunu gösterilen grafiklerle hayal ettim de. 

tes6 da böyle olaylar olursa rezillik 

CevapAlıntı
Gönderildi : 10 Nisan 2019 00:56
(@rindomina)
Üye

Arkadaşlar guild alımı yapabilen arkadaşlara nerden nasıl ulaşabilirim trader guild arıyorum bizden birileri alabilirmi guilde 

CevapAlıntı
Gönderildi : 10 Nisan 2019 13:34
(@mertusta)
İmparator
Gönderen: Rindomina

Arkadaşlar guild alımı yapabilen arkadaşlara nerden nasıl ulaşabilirim trader guild arıyorum bizden birileri alabilirmi guilde 

Bunun yeri burası değil yalnız, guildler bölümündeki guilde alım yapan kişilere oyun içinden mesaj atarsanız alırlar.

CevapAlıntı
Gönderildi : 10 Nisan 2019 13:37
Sayfa 82 / 85