[Sabit] Elder Scrolls VI Genel Sohbet  

Sayfa 82 / 82 Önceki
 
Darkdeep
(@darkdeep)
Kadim Konsey
Gönderen: Sesl1harf
Gönderen: Darkdeep

Todd Howard, Starfield ve Tes 6 için tamamen yeni bir motor hazırlanmayacağını, her zamanki gibi var olanın geliştirilerek kullanılacağını söyledi.

Tabi NetImmerse=Gamebryo=Creation olarak düşünülüyorsa, aynı motoru kullanılyorlar. Fakat bu üç motora tamamen aynı motor dersek de Unreal Engine 1=Unreal Engine 4 dememiz lazım ki bu da pek mantıklı olmaz. Kısacası bir oyun motorunun temelinin eskiye dayanması çok bir şey ifade etmiyor, çünkü oyun motorları genelde ihtiyaca yönelik olarak şekillendirilebiliyor. Mesela Titanfall 2, 2004 yılında Half-Life 2 ile ortaya çıkan Source motorunu kullanıyor, Red Dead Redemption 2 de 2008 yılında GTA 4 ile ortaya çıkan Rage motorunu kullanıyor.

Biraz daha ayrıntılı bilgi için bu yazıya da göz atabilirsiniz: https://kotaku.com/the-controversy-over-bethesdas-game-engine-is-misguided-1830435351

Ben buna tam olarak katılmıyorum, konu hakkında yeterli bir teknik bilgim yok. Ama takip ettiğim kadarıyla (yani yapımcıların yorumlarına göre) kimi zaman eskinin üstüne sünger çekmek gerekebiliyor. Senin söylediğin gibi uzun soluklu gidip günümüzde bile güzel işler çıkaran motorlar olduğu gibi kimi zaman Cyberpunk, Mount&Blade, Dota 2 ve CS: GO örneklerindeki gibi yeni motora geçenler de var. Bunlar da geçiş nedeni olarak daha kolay ve daha uygun bir motora ihtiyaç duymalarını sunuyorlar. Valve Golden Source'dan Source'a, oradan da Source 2'ye geçti. Gerçi adamlar artık Steam dışında pek bir şeyle uğraşmıyorlar "bu elemanlar para alıyor bari boş durmasınlar" diye yaptırmış da olabilirler, kötü bir örnek oldu. 😀

Asıl sıkıntı bence Bethesda'nın temelin üstüne bir şey koyabilecekse bile koymaması. Skyrim, Fallout 4 ve 76 iyice birbirine benzer oyunlar. Bu konuda anlamlandıramadığım bir tembellikleri var ve eğer diretirlerse Starfield ve TES 6'nın da öncekilerle aynı kalitede ve kötü oyunlar olacağına eminim ben.

Skyrim, Fallout 4 ve Fallout 76'nın benzer grafiklere sahip olması yeni bir olay değil ama. Aynı şey Oblivion, Fallout 3 ve Fallout New Vegas ile de oldu. Bu üç oyun da grafiksel ve teknik anlamda neredeyse aynıydı. Hatta New Vegas da çıkışında hata yumağıydı, insanlar oyunu doğru düzgün oynayamıyordu bile, sonradan güncellemelerle düzeltilebildi. Yine benzer bir düzen kısacası, ana stüdyodan çıkmış iki ana oyun ve yan stüdyoya verilmiş bir spin-off.

CevapAlıntı
Gönderildi : 21 Kasım 2018 11:17
Sayfa 82 / 82 Önceki