[Çözüldü] Spell Penetration vs Spell Damage  

 
(@leopold)
Üye

yabancı forumlarda baya tartışılmış türkçe bir kaynak bulamadım. özellikle silah traiti ve set seçimi yaparken bu 2 seçenekten hangisi sizce tercih edilmeli ve neden? magicka dps oynayan ve bu konuda bilgisi olan arkadaşlar bilgileri bizimle paylaşırlarsa build seçimlerimiz daha kolay olabilir.

Alıntı
Gönderildi : 5 Temmuz 2019 14:59
(@mertusta)
İmparator

Oynadığın yere göre değişir. Pvp den bahsediyorsak işin içine bir sürü faktör giriyor. Pve de ise kapıştığın bossun cinsi, grup dps'i de önemli etken. 

Ben oyunu 1 seneden fazla bir süredir aktif oynamıyorum, sadece quest ve trading yapıyorum ama aklımda kalanları yazayım. Son dlclerle sistem değişmiş olabilir kesin doğruları yazdığımın garantisini veremem.

Penetration'da overkill denen bir kavram var. Fazlası gereksiz. Penetration adı üstünde spell penetration hedefin sana etki eden spell resistance'ını düşürüyor. Armor penetration da fiziksel resist. Pve'de normal mobların 9k armor 9k spell resisti var. Dungeon moblarının 18k. Pvp de ise oyuncuya kalmış, ne kadar steklerse o kadar. Pve den devam edecek olursak şimdi senin 10k penetration kullanman haritadaki moblar için overkill, 1k sı boşa gidiyor gereksiz. Ama dungeonda işine yarar. Penetration aynı zamanda başka kaynaklardan elde edebiliyorsun, tankın crushing enchantı kullanması (2k), alkosh kullanması (3k), piercing armor skilli atması (5k) ile bu penetration zaten şimdiden 10k düştü bile. Magicka oynuyorsun 5 light armordan pasif 5k spell penetration da geldi kaldı 3k. Şampiyon ağacından 30 tane versen 1.5k kaldı 1.5k. Minor breach kaynağın varsa o da 1300 spell penetration veriyor ve hedefin spell resisti tamamen yok oldu. Dolayısıyla solo değilsen penetration veren set giymen gereksiz. Solo isen spinner seti güzel, 3.5k penetration veriyor. Lover da taksan 2.7k penetration, 7 sarı divinesda 4.1k. Yani penetration evet hasarı arttıran en önemli etken ama kaynağı bol olduğu için çok kafaya takmana gerek yok. Daha sharpened traitinden bahsetmedim bile. 

Spell damage ise tam tersi bir durum. Fazlasının zararı yok. Ama onda da şöyle bir ikilem mevcut, full spell damage abanırsan max magickadan feda etmiş olursun bi aşamadan sonra. Bu da iyi bir durum değil. Her 10 max magicka = 1 spell damage. O yüzden full max magicka köklemek de başka bir çözüm. Bu 10'a 1 spell damage senin karakter ekranında yazmaz bu arada, sistem arkasında pasif işleyen bir durum. Eskiden infuse takılırdı silahlara, sarı infuse weapon damage enchantlı 5 saniyelik 450 spell/weapon damage verirdi. Bu hala güzel bir kombinasyon ama one handed silahlarda değerleri yarıya düşürdüler, daggerda bu değer 270 spell/weapon damage. Magicka olarak seni pek ilgilendirmiyor gerçi, arka barda wall of element atarken infuse + weapon damage enchantlı kullanabilirsin. Arka barda wall of element atıp öne geçtiğinde, wall of element her vurduğunda arka bardaki silahın enchantı çalıştırıyor. Ön barda ise ne kullanacağın biraz sana kalmış, precise ve nirnhoned iyi seçenekler. Pvp de nirn, pve de precise kullanırdım ben.

Yine dediğim gibi pve/pvp ye göre çok değişken bir durum. Pve de yine bazı sabit değerler elde edebilirsin çünkü mobların armor değerleri değişmiyor. Ama pvp tam bir kaos. 😀 Ben pvp oynadığım zamanlarda (stamplar) setlerde genelde sustain ve survivability olanları seçiyordum. Takıların hepsine weapon damage, arka silaha infused weapon damage, ön silaha da infused disease damage.

Spell penetration ve damage haricinde bir de spell kritik var onuda katman lazım. O da önemli.

CevapAlıntı
Gönderildi : 5 Temmuz 2019 15:57
leopold beğendi