Sorularınıza daha hızlı cevap almak için Discord kanalımıza katılabilirsiniz.

 

Morrowind Görev Sistemi

 
(@ghostwarth)
Üye

Her ne kadar Morrowind'i Türkçe Yaması olmadığı için oynamamış olsam da bazı kişilerin dediğine göre oyunda bir görevi alınca Quest Marker vermiyormuş.Bu olay ne kadar güzel bir şey ya! Keşke bütün RPG'lerde bu sistem işleseydi.
Sizin bu konu hakkındaki görüşleriniz nelerdir?

Alıntı
Topic starter Gönderildi : 24 Ekim 2017 10:36
(@mertusta)
İmparator

Günümüzdeki rpg oyunlarının çoğunun müşteriyi kaybetmemek için vazgeçtiği bir sistem. Rpg mantığıyla düşününce hayatında hiç görmediğin bir yeri oyunun sana işaretlemesi saçma. Hadi önceden keşfettiğin yerleri işaretlese tamam derim ama... Sadece elder ile alakalı değil genel olarak oyun sektörü müşteriyi kap parayı kır mantığıyla ilerliyor. Witcher 3 bi umut ışığı oldu bende hayırlısı bakalım 😀

CevapAlıntı
Gönderildi : 24 Ekim 2017 11:08
 Rask
(@rask)
Üye

Oyuna dışından bakınca güzel özellik ama oyunu ilk oynadığımda Mages Guild görevlerini yaparken Khajit hanımefendi ot ve mantar bulmamızı istediğinde Balmora'dan başlayıp Caldera'ya oradan da adını bilmediğim nice yerlere gitmiştim. Aslında hepsi Seyda Neen çevresindeymiş, direk öyle söylese 2 saatimi almazdı bulmak.

CevapAlıntı
Gönderildi : 24 Ekim 2017 11:12
(@vatansever)
Yetkili

Duruma göre değişir. Genel olarak olay quest marker takip etmekten çok daha güzel, robot gibi bir oku izlemek yerine hafızayı çalıştırmak ve mantığı kullanmak gerekiyor. Fakaaat... Morrowind'de maksimum çizim uzaklığı çok düşük. Mesela adam bir daedric ruin takip tarif edecek, "şehirden doğudaki tepelerin üstüne çık, ordan doğuya düz git, harabeleri bulacaksın" diyor. Şimdi bu daedric ruin tam olarak doğuda değil de biraz kuzeydoğuda olsa misal, hiçbir şekilde harabeleri görmeden doğuya doğru bayağı bir gidebilirsin. Morrowind'de çizim uzaklığını artıran bir mod yüklemiştim, aynı görevde tepelere bir çıktım, doğuda hemen gördüm harabeleri oraya doğru gittim.

Şimdi bakıyorsun Skyrim'de Greybeardların oradan Solitude'e kadar gözüküyor. Adres tarifi sistemi Morrowind'den çok daha güzel şekilde işleyebilir, ama koymamışlar, keza Oblivion da öyle. Bunun bir sebebi Morrowind'den sonraki oyunlarda artık bütün diyalogların seslendirilmeye başlanması olabilir. Her NPC her görevin yerini tarif etmeye kalksa ses dosyalarının boyutu belki iki katına çıkardı, dublaj maliyetlerini siz hesaplayın.

CevapAlıntı
Gönderildi : 24 Ekim 2017 12:10
(@draggur22)
Üye

Eskidende dediğim gibi bu bir seçenek olarak sunulmalı. Ama dayatılmamalıdır. Şahsen ben sevmem böyle birşeyi. Bir noktadan sonra çok sıkıcı olacaktır. Yok kuzeye git yok güneye. Benim bir RPG'de aradığım birşey değil bu.

CevapAlıntı
Gönderildi : 24 Ekim 2017 13:34