Discord Sunucumuza Katılın!

Forum üye alımına ve yeni ileti gönderimine kapatılmıştır. Tüm sorularınızı Discord sunucumuzda sorabilirsiniz.

Morrowind Günümüzde Yapılsaydı

 
(@vatansever)
Üye

Alıntı
Konu başlatıcı Gönderildi : 2 Mart 2017 16:20
(@phantomdancer)
Üye

Günümüz değil de 2010 - 2011 tanımı bence daha uygun olurmuş. Grafiklere bakarak bunu söylüyorum. Tabii şu grafiklerle Morrowind oynamak, benim için Skyrim'den daha çok zevk verir orası kesin.

Video 2014 yılında konulmuş, sorry  🙂

CevapAlıntı
Gönderildi : 2 Mart 2017 16:23
(@folcred)
Üye

Olsaydı büyük ihtimal daha Skyrim çıkmamakla beraber çok fazla özellik olurdu.

CevapAlıntı
Gönderildi : 2 Mart 2017 16:24
(@aethel)
Üye

Bunun gibi 2.'si çıksa, tüm Morrowind'de geçse iyi olur aslında.

CevapAlıntı
Gönderildi : 2 Mart 2017 16:24
(@vatansever)
Üye

Videoda anlatılmak istenen grafikler değil, oyunun çok basit olması. 2011'de Skyrim çıkaran şirket 2014'te Morrowind çıkarsa nasıl yapabilirdi diye düşünmüş. (Video tarihi 2014)

CevapAlıntı
Konu başlatıcı Gönderildi : 2 Mart 2017 16:25
(@muhamet4434)
Üye

Aslında TES VI , Morrowind ve Black Marsh'ı ele alsa iyi olurdu.Bide aralarında küçük bir anlaşmazlık olsa tadından yenmez.

CevapAlıntı
Gönderildi : 2 Mart 2017 16:26
(@phantomdancer)
Üye

Aslında TES VI , Morrowind ve Black Marsh'ı ele alsa iyi olurdu.Bide aralarında küçük bir anlaşmazlık olsa çok iyi olur.

Efsane olur diye düşünüyorum şahsen.

CevapAlıntı
Gönderildi : 2 Mart 2017 16:27
(@aethel)
Üye

C0Da'yı uyarlasalar son oyunda, Morrowind'de geçse, tadından yenmez. Neyse, konumuz bu değil ama. 😀

CevapAlıntı
Gönderildi : 2 Mart 2017 16:27
(@zomboy)
Üye

Videoda anlatılmak istenen grafikler değil, oyunun çok basit olması. 2011'de Skyrim çıkaran şirket 2014'te Morrowind çıkarsa nasıl yapabilirdi diye düşünmüş. (Video tarihi 2014)

İlk mesajı gördükten sonra aynı şeyi söyledim. Morrowind için çok fazla tecrübem yok 30 saat kadar oynadım, ama Morrowind'den sonra oyunun tam anlamıyla çocuk oyunu olduğunu Morrowind oynayanlar daha iyi bilirler. Bethesda demiştir ki "evet siz oyuncular tam anlamıyla bir ***sınız. Bu yüzden oyunu sizin için basitleştirdik ayrıca konsolcular daha rahat oynasın diye her şeyi kısıtladık ama sizi seviyoruz."

CevapAlıntı
Gönderildi : 2 Mart 2017 17:20
(@vatansever)
Üye

Oyunları basitleştirirken şirketlerin savunduğu noktaya iyi bakmak lazım. "Oyuncular zorlanmayı sevmiyor, oyuncular bununla uğraşmak istemiyor, oyuncular şunu istemiyor gibi..." İşin ilginç yanı haksız değiller, gerçekten de yeni nesil sabırlı değil. Bu sadece oyunlarda geçerli olan bir durum da değil, genel olarak teknoloji hayatımızı gittikçe kolaylaştırıyor, bunun sonucunda aslında zorlanmanın "keyfine" varamıyoruz. Artık çok az kişi çocuk yaşta çalışıp eve ekmek getirmek zorunda, bu da mesela okul gibi başarılı olmak için uğraşmak gereken bir kurumu çocukların sevmediği bir yer yapıyor. İlkokul, lise çağındaki bir insanın okul dışında çalışmak, zorlanmak mecburiyetinde olduğu bir yer yok. Okul örneğinde görüldüğü gibi artık hayattaki diğer mevzularda da zorlanmaktan korkmaya başladık. İnsanlar oyunlarda karakterleri otomatik gelişsin istiyorlar, diyaloglarda karakter otomatik cevaplar versin, seçmeleri gereken bir sürü seçenek olmasın. Birden fazla seçenek, içlerinden birine karar vermek demek ve karar vermek de düşünmeyi gerektiriyor. Peki ne olsa beğenirsiniz? Yeni nesil düşünmeyi sevmiyor. Düşünen insanlarla dalga geçiyor hatta. Bunu tersine çevirmenin kısa vadede bir yolu yok, zira bu yeni nesil bir sonraki neslin de ebeveynleri olacak. Dolayısıyla oyunlarda zorlanmayı, kafa patlatmayı, ilginç hikayeleri seven insanlar olarak gün geçtikçe daha da azınlıkte kalıyoruz. Şirketler de haliyle azınlık yerine çoğunluğun fikirlerini önemsiyor. Her ne kadar basit oyunlar yapan şirketlere sövsek de yaptıkları şeyin mantıksız olmadığını anlamak durumundayız. Biz azınlık olduk artık, gerçek bu.

CevapAlıntı
Konu başlatıcı Gönderildi : 2 Mart 2017 17:38
(@phantomdancer)
Üye

Oyunları basitleştirirken şirketlerin savunduğu noktaya iyi bakmak lazım. "Oyuncular zorlanmayı sevmiyor, oyuncular bununla uğraşmak istemiyor, oyuncular şunu istemiyor gibi..." İşin ilginç yanı haksız değiller, gerçekten de yeni nesil sabırlı değil. Bu sadece oyunlarda geçerli olan bir durum da değil, genel olarak teknoloji hayatımızı gittikçe kolaylaştırıyor, bunun sonucunda aslında zorlanmanın "keyfine" varamıyoruz. Artık çok az kişi çocuk yaşta çalışıp eve ekmek getirmek zorunda, bu da mesela okul gibi başarılı olmak için uğraşmak gereken bir kurumu çocukların sevmediği bir yer yapıyor. İlkokul, lise çağındaki bir insanın okul dışında çalışmak, zorlanmak mecburiyetinde olduğu bir yer yok. Okul örneğinde görüldüğü gibi artık hayattaki diğer mevzularda da zorlanmaktan korkmaya başladık. İnsanlar oyunlarda karakterleri otomatik gelişsin istiyorlar, diyaloglarda karakter otomatik cevaplar versin, seçmeleri gereken bir sürü seçenek olmasın. Birden fazla seçenek, içlerinden birine karar vermek demek ve karar vermek de düşünmeyi gerektiriyor. Peki ne olsa beğenirsiniz? Yeni nesil düşünmeyi sevmiyor. Düşünen insanlarla dalga geçiyor hatta. Bunu tersine çevirmenin kısa vadede bir yolu yok, zira bu yeni nesil bir sonraki neslin de ebeveynleri olacak. Dolayısıyla oyunlarda zorlanmayı, kafa patlatmayı, ilginç hikayeleri seven insanlar olarak gün geçtikçe daha da azınlıkte kalıyoruz. Şirketler de haliyle azınlık yerine çoğunluğun fikirlerini önemsiyor. Her ne kadar basit oyunlar yapan şirketlere sövsek de yaptıkları şeyin mantıksız olmadığını anlamak durumundayız. Biz azınlık olduk artık, gerçek bu.

Tamamen doğru. Ben yalnızca arayüzün basit olmasını istiyorum, onun dışında ne kadar çok seçenek olursa, ne kadar çok seçenek hikayeye etki ederse o kadar mutlu oluyorum. Bir seçenekten bitirdiğim zaman diğer seçeneği de merak edip oynuyorum. Hem bu sayede oynama süresi de artıyor.

CevapAlıntı
Gönderildi : 2 Mart 2017 17:40
(@kardiyak)
Üye

Sorun yeni nesilde değil bence. Oyunların gelişim sürecinde büyüyen nesilde. Daggerfallda genç olan nesil morrowindde üniversitede oblivionda işe başlamış skyrimde çoluk çocuğa karışmış olduğundan oyuna ayırabilecekleri zaman azaldığından oyunlardan beklentileri de değişti. Oyunları şekillendirenler onlarla büyüyenler. Onunla yeni tanışan nesil ne gördüyse onu aldı ve sevdi. Aynı eski nesilin o ağır oyunları sevdiği gibi.

SM-N900 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

CevapAlıntı
Gönderildi : 3 Mart 2017 17:38